خداییان سخنگوی دستگاه قضا شد و محسن رضایی معاون اقتصادی دولت | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 21:40

خداییان سخنگوی دستگاه قضا شد و محسن رضایی معاون اقتصادی دولت

شماره: 14601
Aa Aa

محسن رضائی به مدت ۱۶ سال فرمانده سپاه پاسداران بوده و ذبیح‌الله خداییان هم اکنون معاون رئیس قوه قضاییه، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک ایران است.

با احکام محسنی اژه ای و ابراهیم رئیسی؛
خداییان سخنگوی دستگاه قضا شد و محسن رضایی معاون اقتصادی دولت

با حکم محسنی اژه ای، رئیس قوه قضاییه ایران، ذبیح الله خداییان به عنوان سخنگوی دستگاه قضا منصوب شد.

به گزارش اسپادانا خبر، در متن حکم رییس قوه قضاییه به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر خداییان

معاون محترم رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

نظر به توانمندی و سوابق ارزشمند جنابعالی به موجب این حکم با حفظ سمت به مدت دو سال به عنوان سخنگوی قوه قضاییه منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و همفکری و همدلی همکاران در انجام امر خطیر اطلاع رسانی و برقراری تعامل مناسب میان جامعه و دستگاه قضایی و پاسخگویی به افکار عمومی، موفق و مؤید باشید.

بدیهی است کلیه مراجع قضایی و سازمان‌های تابعه موظف به همکاری با جنابعالی می‌باشند.»

خداییان که دارای مدرک دکترای حقوق کیفری و جرم شناسی است پیش‌تر، معاون دادستان، رئیس شعبه دادگاه بدوی و رئیس دادگاه تجدیدنظر، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان و نهایتا رئیس کل دادگستری استان‌های لرستان و فارس، معاون حقوقی قوه قضاییه بوده است. وی هم اکنون معاون رئیس قوه قضاییه، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک ایران و نماینده جمهوری اسلامی در سازمان جهانی مالکیت معنوی است.

همچنین، سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور ایران با صدور حکمی محسن رضایی میرقائد را به سمت معاون اقتصادی رییس‌جمهوری، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت منصوب کرد.

محسن رضائی میرقائد متولد سال ۱۳۳۳ مسجد سلیمان و دانش‌آموخته مقطع دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران است که به مدت ۱۶ سال (۱۳۶۰ تا ۱۳۷۶) فرماندهی سپاه پاسداران بوده است.

او از سال ۷۶ تاکنون دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان