دخالت ایران در حمله به چهار کشتی تجاری در آب‌های بندر فجیره | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 21:34

دخالت ایران در حمله به چهار کشتی تجاری در آب‌های بندر فجیره

شماره: 7590
Aa Aa

مقام‌های آمریکایی جزییات بیشتری از این حادثه ارائه نکرده‌ و نگفته‌اند که چه شواهد و مدارکی از دخالت ایران در این حمله دارند.

ادعای بدون مستند یک مقام آمریکایی؛
دخالت ایران در حمله به چهار کشتی تجاری در آب‌های بندر فجیره

یک مقام آمریکایی بدون ارائه مدارکی مستند مدعی شد نتایج اولیه تحقیقات هیئت نظامی واشینگتن از دخالت ایران یا گروه‌های وابسته به این کشور در حمله به چهار کشتی تجاری در نزدیکی آب‌های بندر فجیره حکایت دارد.

به گزارش اسپادانا خبر، خبرگزاری‌های آسوشیتدپرس و رویترز، شبکه «سی بی اس» و روزنامه وال استریت جورنال خبر مشابهی به نقل از مقام‌های آمریکایی در خصوص نتایج اولیه تحقیقات این هیات آمریکایی منتشر کرده‌اند.

یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده به آسوشیتدپرس گفته است: حفره‌هایی در این کشتی‌ها ایجاد شده که به نظر می‌رسد ناشی از انفجار باشند.

طبق این گزارش، یک هیئت نظامی آمریکایی برای تحقیقات کارشناسی به محل وقوع حادثه در نزدیک بندر فجیره اعزام شده است.

به نوشته آسوشیتدپرس، مقام‌های آمریکایی جزییات بیشتری از این حادثه ارائه نکرده‌اند و نگفته‌اند که چه شواهد و مدارکی از دخالت ایران در حمله دارند.

یک مقام آمریکایی دیگر که نامش فاش نشده در گفت و گو با رویترز مدعی شده است: این اقدام از نوع اقداماتی است که ایران انجام می‌دهد.

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیشتر ضمن ابراز تأسف از حادثه برای نفتکش‌ها در بندر فجیره، خواستار روشن شدن ابعاد ماجرا شده بود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان