در حوزه علمیه تولیدات فیلسوفان نجس غربی خوانده می‌شود | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 2:22

در حوزه علمیه تولیدات فیلسوفان نجس غربی خوانده می‌شود

شماره: 11082
Aa Aa

میرباقری گفته اصلاح یعنی برگرداندن عالم به توحید و فسق یعنی خروج از این مدار؛ این کتاب‌ها، ضاله است و انسان تا وقتی فرقان ندارد نباید به سراغ آن برود.

رییس فرهنگستان علوم و فرهنگ اسلامی قم؛
در حوزه علمیه تولیدات فیلسوفان نجس غربی خوانده می‌شود

محمد مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم و فرهنگ اسلامی قم در هیأت ثارالله گفت:

اینکه ما بنشینیم و دور هم فکر کنیم تا برای زندگی راهکاری پیدا کنیم، غلط است؛ نقش انبیا «يُعَلِّمُكُمْ مَا لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُونَ» است. اینکه می‌گویند انبیاء آمدند تا ما را به جایی برسانند درست نیست؛ بله، آمدند تا ما را رشد دهند ولی اینکه خیال می‌کنیم به نقطه ای می‌رسیم که خودمان تشخیص می‌دهیم و نیاز به کسی نداریم صحیح نیست.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از رسا، این استاد حوزه با اشاره به آیه 29 سورۀ فتح گفت:

امت باید همراه حضرت باشند تا رشد کنند. دشمنان در صدد این هستند که این حلقه وصل را بردارند؛ می‌گویند یک دستورالعملی است که آمده و ما خودمان می‌فهمیم و پیاده می‌کنیم. این حرف‌ها سخنان یهودی گونه است. حضرات معصومین(ع) هم سخنان‌شان از قرآن است و هم عمل‌شان؛ امام، مصلح است و برنامۀ اصلاح او کتاب است و اصلا ولایت آنان یعنی ولایت کتاب. اصلاح یعنی برگرداندن عالم به توحید و فسق یعنی خروج از این مدار؛ فاسقان در مقابل مکتب الهی مکتب سازی می‌کنند و اصلا کار را به جایی می‌رسانند که دنیا پرستی مکتب می‌شود و پای آن نظام می‌سازند.

میرباقری افزود: برای فساد دانشگاه درست می‌کنند، تولید علم می‌کنند. برای مثال نظریه‌ای که برای خانواده می‌دهند و هم‌جنس‌گرایی را ترویج می‌کنند؛ ساختار سازی می‌کنند و نظام سیاسی و اقتصاد درست می‌کنند تا موازنه به نفع خودشان رقم بخورد.

نماینده البرز در مجلس خبرگان گفت: ما نیاز به یک اقدام اصلاحی در حد امت داریم و برای اصلاح، نباید درگیر مفاهیم مدرنیته بشویم؛ اصلاح یکسری مراحل دارد که باید طی شود.

رییس فرهنگستان قم اظهار داشت:

متاسفانه در حوزه علمیه تولیدات فیلسوفان نجس غربی خوانده می‌شود؛ این کتاب‌ها کتب ضاله است و انسان تا وقتی فرقان ندارد، نباید به سراغ آن برود. اگر فرقان نباشد ما تبدیل به فضلایی می‌شویم که ابزار عرفی سازی دین هستیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان