در صورت بازگشت آمریکا به برجام نیز فشارها بر ایران ادامه خواهد یافت | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 15:42

در صورت بازگشت آمریکا به برجام نیز فشارها بر ایران ادامه خواهد یافت

شماره: 13463
Aa Aa

پرایس گفته اگر آمریکا به برجام بازگردد باز هم ایران را در ارتباط با حمایت از تروریسم، پشتیبانی از گروه‌های نیابتی و نقض حقوق بشر تحت فشار قرار خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا؛
در صورت بازگشت آمریکا به برجام نیز فشارها بر ایران ادامه خواهد یافت

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود گفت:

چالش‌های قابل توجهی در مذاکرات احیای برجام در وین باقی مانده است.

به گزارش اسپادانا خبر، ند پرایس ادامه داد:

یک فاصله بزرگ بین جایی که ایرانی‌ها هستند و جایی که ما فکر می‌کنیم آنها باید در صورت توافق برای از سرگیری پایبندی برجام باید باشند وجود دارد. نمی‌خواهم روز به روز بگویم که در مذاکرات چه پیش آمده است اما فکر می کنم جایی که ما هستیم همان چیزی است که هفته گذشته شنیدید؛ شکاف قابل توجهی باقی است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره این ادعا که ایران اجازه بازرسی به اماکن نظامی که از نظر فعالیت هسته‌ای مشکوک هستند را نمی‌دهد گفت:

این افسانه‌ای است که متأسفانه از سال ۲۰۱۵ ادامه داشته است. متأسفانه، برخی گزارش های نادرست وجود داشته است که من فکر می کنم اجازه داده است که این افسانه ادامه یابد. اگر زمینه‌ای برای نگرانی وجود دارد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منبع اصلی آن است و من شما را به آنجا ارجاع می دهم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت:

اگر آمریکا به برجام بازگردد باز هم ایران را در ارتباط با سایر حوزه‌ها ازجمله «حمایت از تروریسم، پشتیبانی از گروه‌های نیابتی و نقض حقوق بشر» تحت فشار قرار خواهد داد. هیچ بندی در برجام نیست که استفاده از تحریم‌ها برای رسیدگی به آن حوزه‌ها را ممنوع کند و «حتی اگر طرفین به پایبندی به تعهدات برجامی خود بازگردند ما سیاست پاسخگو کردن تهران را با قاطعیت ادامه خواهیم داد.»

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان