در صورت فاصله گرفتن مردم پهلوی و قاجار همه چیز را در دست می‌گیرند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 17:02

در صورت فاصله گرفتن مردم پهلوی و قاجار همه چیز را در دست می‌گیرند

شماره: 15466
Aa Aa

امروز مردم سؤال می‌کنند که آیا می‌توان کشور را ارزان‌تر اداره کرد؟ اگر این امکان وجود دارد مردم به دولت و مجلس اجازه نمی‌دهند کشور را گران اداره کنند.

ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران؛
در صورت فاصله گرفتن مردم پهلوی و قاجار همه چیز را در دست می‌گیرند

سید محمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه تهران که با حضور دانش‌آموزان برگزار شد گفت:

مدیرانی که از اسناد بالادستی کاملا بی‌اطلاع هستند کم نیستند. قانون اساسی، مهمترین سند اداره کشور و حکمرانی است. قانون اساسی برای اداره کشور نقشی شبیه نامه امیرالمؤمنین (ع) برای مالک اشتر دارد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او با اشاره به بند دوم اصل ۴۳ فصل چهارم قانون اساسی افزود:

در اصل ۴۳ قانون اساسی به تأمین وام‌های بدون بهره اشاره شده است. این سؤال وجود دارد که نظام بانکی و اقتصادی کشور چند قدم برای تحقق این هدف برداشته است؟ در جامعه اسلامی بیکاری معنا ندارد. تأمین‏ شرایط و امکانات‏ کار باید برای‏ همه‏ به‏ منظور رسیدن‏ به‏ اشتغال‏ کامل‏ و قرار دادن‏ وسایل‏ کار در اختیار همه‏ کسانی‏ که‏ قادر به‏ کارند ولی‏ وسایل‏ کار ندارند در شکل‏ تعاونی‏، از راه‏ وام‏ بدون‏ بهره‏ یا هر راه‏ مشروع‏ دیگر که‏ نه‏ به‏ تمرکز  ثروت‏ در دست‏ افراد و گروه‏ های‏ خاص‏ منتهی‏ شود و نه‏ دولت‏ را به‏ صورت‏ یک‏ کارفرمای‏ بزرگ‏ مطلق‏ درآورد باید با رعایت‏ ضرورت‏ های‏ حاکم‏ بر برنامه‏ ریزی‏ عمومی‏ اقتصاد کشور در هر یک‏ از مراحل‏ رشد صورت‏ گیرد. چند قدر به سوی این هدف حرکت کرده‌ایم؟ امروز دولت به یک کارفرمای بزرگ و مطلق تبدیل شده و تمام بودجه‌های عمومی کشور برای پاسخ به هزینه‌های دولت تدوین و تنظیم می‌شود که آن هم جوابگوی نیازها نیست.

ابوترابی‌فرد گفت:

امروز مردم سؤال می‌کنند که آیا می‌توان کشور را ارزان‌تر اداره کرد؟ اگر می‌شود و این امکان وجود دارد مردم به دولت و مجلس اجازه نمی‌دهند کشور را گران اداره کنند.
وی با تاکید بر جایگاه مردم از نظر حضرت علی (ع) گفت:

اگر پیوند بین دولت و ملت وجود نداشته باشد یا اگر رابطه آنها مستحکم نشود نتایج خوبی در پیش نخواهد داشت. جایگاه مردم در اندیشه سیاسی علی (ع) برجسته است. مردم نباید در مدیران سستی مشاهده کنند. یکی از عوامل آسیب‌های امروز ما فقدان عزم و اراده است.

ابوترابی فرد با تاکید بر ضرورت ‌های دینی تشکیل حکومت اسلامی گفت:

انبیاء برای ساختن جامعه اقدام به تشکیل نظام سیاسی کردند چرا که بدون نظام سیاسی امکان تحقق اهداف انبیاء وجود ندارد. خوارج در این موضوع با امیر المومنین (ع) اختلاف داشتند. آنها می‌گفتند که حکومت و فرمانروایی برای خدا است اما همه ما می‌دانیم که جامعه نیازمند فرمانروا و حکومت است. اگر مردم ایران دهه‌های پیش همت کردند و انقلاب کردند در واقع اساس یک نظام الهی را بنیاد نهادند. نکته اینجاست که اگر مردم از حکومت جامعه فاصله گرفتند جامعه بدون حاکم نمی‌ماند بلکه عناصر پلید، فرومایگان بیگانه و دودمان پهلوی و قاجار همه چیز را در دست می‌گیرند. اگر مردم در عرصه حضور نداشته باشند دیگران انتخاب می‌کنند و همه چیز مثل هویت ملی و فردی و استقلال و آزادی و فرهنگ به نفع منابع نامشروع مصاده می‌شود. باید در مسیر حکومت سازی و دولت سازی و نظام سیاسی اسلامی قدم برداشت و انتخاب مدیران اصلاح و قدم برداشتن مدیران در راستای اصول و مبانی اسلامی از شاخصه‌های نظام اسلامی است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان