دستان سپاه پاسداران به نیابت از ملت ایران همیشه روی ماشه است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 9:59

دستان سپاه پاسداران به نیابت از ملت ایران همیشه روی ماشه است

شماره: 12449
Aa Aa

حسین سلامی می گوید هیچ ملتی به خودی خودی مقاوم نمی‌شود لذا برای قوی بودن باید با دشمنان بزرگ کشتی گرفت و در قلب نبرد ایستاد.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران عنوان کرد؛
دستان سپاه پاسداران به نیابت از ملت ایران همیشه روی ماشه است

«حسین سلامی»، فرمانده‌کل سپاه پاسداران در همایش مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت:

صورت معنوی شخصیت یک جامعه می‌تواند بسیار بزرگتر از اضلاع ظاهری آن باشد. اگر یک ملت تابع یک مکتب و ارزش‌های والا، تعالی‌بخش و قدرت‌آفرین باشد قطعاً سرانجامِ خوبی خواهد داشت.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، سلامی گفت:

نمونه این واقعیت‌ها وقایع صدر اسلام مانند عاشوراست. ویژگی‌هایی مانند فداکاری، وفاداری، شجاعت، بخشش، کرامت، روح آزادگی و شرف و مقاومت، ثبات قدم از درون وقایع مهم صدر اسلام مانند عاشورا می‌جوشد و انسان‌ها را می‌سازد. شخصیت‌ها و علما و شهیدان نیز این‌چنین هستند و در گذشته باقی نماندند. نمونه بارز آن‌ها شهید سلیمانی است که منبع واقعی اعتقاد‌اند و قدرت اصلی ما محسوب می‌شوند. دفاع مقدس هم این‌چنین بود که دارای هویت است که بخشی از هویت ملی ماست و از طرفی سازنده بخش مهمی از فرهنگ ما محسوب می‌شود.

فرمانده‌کل سپاه ادامه داد:

جامعه‌ای که در راه استقلال می‌جنگد در تنهایی کار‌ها را پیش می‌برد. هر ملتی ممکن است یک بار برای همیشه زنده بماند و یک بار برای همیشه بمیرد و با خود او است که چگونه در حوادث با حوادث روبه‌رو شود لذا دفاع مقدس از یک جهت منشأ حیات ما است و یک حیات طیبه برای جامعه است چراکه دشمن در آن دوران اراده کرده بود که ملت را به قتل برساند. اگر ملتی تسلیم شود به‌ندرت می‌تواند تجدید حیات کند و به مرگ روحانی دچار خواهد شد و دشمنان در دفاع مقدس به‌دنبال تسلیم شدن ایران اسلامی بودند. هیچ ملتی به خودی خودی مقاوم نمی‌شود لذا برای قوی بودن باید با دشمنان بزرگ کشتی گرفت و در قلب نبرد ایستاد. بدون ایستادگی و ثبات قدم هیچ ملتی مقاوم نخواهد شد و جنگ پرورشگاه ایمان و باور ملت ایران بود.

سلامی گفت:

کینه دشمنان از انقلاب، ملت ایران را وارد کارزار دفاع مقدس کرد که آن دوران ملت را عزیز کرد و نشان داد که جهاد و اسلام منشأ حیات ماست و وقتی ملت ما لباس جهاد را به تن کرد، خداوند متعال نیز لباس عزت را تن ملت ایران کرد. نگاه توحیدی به قدرت در دفاع مقدس جلوه یافت و امام راحل به‌عنوان پیشوا، ملت ایران را از نیل عبور داد. کارکرد ولی فقیه همین است که با حکمت و تدبیر الهی بار‌ها و بار‌ها ملت را از نیل سختی‌ها درحالی که دشمن از پشت‌سر حمله می‌کرد، نجات داد، این تأثیر دفاع مقدس است که نباید متوقف شود.

او با اشاره به رزمایش پیامبر اعظم (ص) بیان کرد:

این گونه رزمایش ها بخش مهمی از سیاست بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران است که دشمنان این مملکت در محاسبات‌ یا برآوردهایشان نسبت به قدرت دفاعی کشور عزیز ایران دچار خطا در محاسبه نشوند و اراده ملت عزیز ایران را برای دفاع از همه دستاوردهای انقلاب باشکوه و دفاع از استقلال و تمامیت ارضی و اقتدار خودشان، کاملاً بدانند. این رزمایش برای ملت عزیز ایران مایه آسایش، آرامش و امنیت و اعتماد به نفس بود و برای دشمنان جمهوری اسلامی هم این پیام جدی و واقعی را داشت که ما با هیچ کسی در موضوع دفاع از هویت و استقلال و عزت و شرف خود تعارف نداریم و در مقابل دشمنان همیشه آماده هستیم و دستان ما به نیابت از ملت عزیز ایران همیشه روی ماشه است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان