دستیابی به توافق با ایران در آینده نزدیک تقریبا غیرممکن است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 17:37

دستیابی به توافق با ایران در آینده نزدیک تقریبا غیرممکن است

شماره: 19468
Aa Aa

شولتس گفته جواب ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا مثبت نبوده و آلمان با اسرايیل در خصوص اینکه ایران نباید مجهز به سلاح هسته ای شود هم نظر است.

صدراعظم آلمان در دیدار با نخست وزیر اسرائیل؛
دستیابی به توافق با ایران در آینده نزدیک تقریبا غیرممکن است

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در دیدار با یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که «کشورش با اسرايیل در خصوص اینکه ایران نباید مجهز به سلاح هسته ای شود» هم نظر است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از یورونیوز، وی گفت که «جواب ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا در خصوص احیای برجام» مثبت نبوده است.

صدراعظم آلمان تاکید کرد که «دستیابی به توافق با ایران در آینده نزدیک تقریبا غیرممکن است.»

فرانسه، آلمان و بریتانیا روز شنبه گذشته در بیانیه ای از خواسته‌های ایران در مذاکرات احیای برجام اظهار نارضایتی کرده و تاکید کردند که خواسته های ایران مذاکرات را به خطر می اندازد.

  •  

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده در سفر به مکزیک و در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره توافق احتمالی با ایران احیای برجام اظهار داشت:

با توجه به پاسخ ایران به طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا دستیابی به توافق برای احیای برجام در آینده نزدیک نامحتمل است. نمی‌توانم زمان خاصی را پیش‌بینی کنم جز این که دوباره بگویم به نظر می‌رسد ایران یا تمایلی به انجام کار‌هایی ندارد که برای دستیابی به توافق لازم است یا نمی‌تواند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان