دشمن به دنبال ایجاد قحطی در ایران است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 4:43

دشمن به دنبال ایجاد قحطی در ایران است

شماره: 12888
Aa Aa

حسن روحانی گفته اگر برخی گرانی‌های کالا‌ها زندگی و معیشت مردم را تحت فشار گذاشته از عوارض تحریم گسترده ایران است.

رئیس جمهور ایران عنوان کرد؛
دشمن به دنبال ایجاد قحطی در ایران است

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران و رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی در آخرین جلسه این شورا در سال ۱۳۹۹ گفت:

سال ۹۹ سال سختی بود و در ماه‌های ابتدایی این سال حتی جلسات شورایعالی انقلاب فرهنگی را نتوانستیم برگزار کنیم. سال ۹۹ بسیار بر ما سخت گذشت و برای اینکه روحیه مردم تضعیف نشود و دشمن سواستفاده نکند خیلی درباره سختی‌هایی که بر ما گذشت چیزی نگفتیم اما واقعا کشور در زمینه‌های مختلف از حمل و نقل تا صادرات و مبادلات بانکی محروم و محصور بود.
به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، روحانی تصریح کرد:

دشمنان و تحریم کنندگان یقین داشتند که کشور بر اثر این فشار‌ها دچار فروپاشی خواهد شد اما با مقاومت مردم و با هدایت‌های مقام معظم رهبری این روز‌های سخت را پشت سر گذاشتیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز خود تحریم کنندگان به صراحت اعتراف می‌کنند که فشار حداکثری و تهدید جواب نداده و کار غلطی بوده است خاطرنشان کرد:

تحریم کنندگان و محصورکنندگان ایران امروز علاوه بر اذعان به شکست راه برون رفت را بازگشت به مسیر پیش از آغاز جنگ اقتصادی معرفی می‌کنند. خیلی از حقایق و وقایعی که در این سه سال بر ما گذشت، هیچ کجا بیان نشده اما در آینده حقایق روشن خواهد شد و تاریخ گواهی خواهد داد که ملت ایران نه تنها در برابر فشار حداکثری تسلیم نشد بلکه به خوبی از عهده اداره امور برآمد.

رئیس جمهور گفت: در شرایط فشار حداکثری و تحریم و حصر که دشمن به دنبال ایجاد قحطی است. بسیاری در سال ۹۷ به ما پیشنهاد می‌دادند تنها راه کوپنی کردن توزیع کالا‌های اساسی است اما خدا توفیق داد و نه تنها سیستم توزیع کوپنی برقرار نشد بلکه وفور کالا نیز وجود داشت و اگر برخی گرانی‌های کالا‌ها زندگی و معیشت مردم را تحت فشار گذاشته از عوارض تحریم گسترده کشور است.در سال گذشته با همه گیری کرونا حتی کشور‌های توسعه یافته که هیچ تحریمی هم نداشتند در تامین و توزیع کالا دچار مشکل شدند اما جمهوری اسلامی با گام‌های استوار هم شیوع کرونا و هم فشار و تحریم همه جانبه را مدیریت کرد و بر خلاف انتظار دشمن نه تنها در برابر سختی‌ها زانو نزد بلکه مسیر توسعه کشور را نیز به پیش برد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان