دشمن می خواهد حجاب را امنیتی کند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 15:59

دشمن می خواهد حجاب را امنیتی کند

شماره: 21861
Aa Aa

سیاست دولت جلوگیری از تبدیل شدن فضای مجازی به بستری برای ایجاد ناامنی در کشور است| دولت مردمی تنها دولت برنامه‌محور پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود| دانشجویان متعهد، مومن و انقلابی توطئه دشمنان در اغتشاشات پاییز را خنثی‌ کردند.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران؛
دشمن می خواهد حجاب را امنیتی کند

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در نشست با جمعی از فعالان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور از «نقش دانشجویان متعهد، مومن و انقلابی در خنثی‌سازی توطئه دشمنان در اغتشاشات پاییز سال گذشته برای به تعطیلی کشاندن دانشگاه‌ها» تجلیل کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

جنبش‌های دانشجویی با افراشته نگه داشتن پرچم علم‌افزایی و مطالبه‌گری دشمن را در ایجاد اخلال در فضای علمی کشور ناکام گذاشتند.

وی درباره شائبه بنگاهداری دولت گفت:

دولت سرمایه‌گذاری و ایجاد بنگاه‌های اقتصادی را مفید اما بنگاه‌داری دولتی را مضر می‌داند و به هیچ عنوان بنگاه‌داری از سوی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها مورد تایید دولت نیست و با موارد تخلف برخورد شده و خواهد شد.

رئیسی درباره برنامه دولت برای منضبط کردن نظام پولی و بانکی نیز اظهار داشت:

معتقدیم تحول اقتصادی در گرو اصلاح نظام بانکی است. دولت در بازنگری در عملکرد و مقررات نظام بانکی مصمم و مقابله با بی‌انضباطی مالی بانک‌ها و اضافه برداشت برخی موسسات پولی و بانکی را وظیفه خود می‌داند.

رئیسی درباره لایحه مولدسازی دارائی‌های دولت گفت:

در همه قوانین توسعه محور موجود در کشور و حتی قوانین بودجه سال‌های اخیر بر مولدسازی اموال مازاد دولت‌ها تاکید شده اما دولت‌های قبل هیچ‌کدام به این قانون عمل نکرده‌اند. دولت مردمی در راستای اجرای این قانون مغفول مانده ساز و کاری طراحی کرد اما متأسفانه برخی با تنگ‌نظری این اقدام دولت را به شیوه‌ای نادرست در جامعه مطرح کردند.

او درباره عدم هماهنگی در مواضع برخی دولتمردان نیز اظهار داشت:

نظر رسمی دولت درباره مسائل مختلف کاملا مشخص و به صورت روشن اعلام می‌شود و اگر گاهی سخنی مغایر با نظر دولت از سوی یکی از دولتمردان مطرح می‌شود، یک نظر و دیدگاه شخصی بوده و قابل تعمیم به کلیت دولت نیست. نگاه ما در انتصابات در دولت از ابتدا نه بر اساس نگاه‌های حزبی و جناحی که بر اساس شایسته‌سالاری و کارآمدی بوده است و در همین راستا همه مدیران موظف و متعهد به اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت برای تحقق وعده‌های داده شده به مردم و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند و در این مسیر با هیچ فردی تعارف نداریم.

رئیسی در پاسخ به پرسش یکی دیگر از دانشجویان درباره موضوع فیلترینگ گفت:

ما همانند برخی کشور‌های مدعی آزادی بیان قائل به برگزاری دادگاه برای سکو‌های خارجی نیستیم. سیاست دولت جلوگیری از تبدیل شدن فضای مجازی به بستری برای ایجاد ناامنی در کشور است و در این راستا فعالیت هر سکوی خارجی که حاضر به مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی با ایجاد دفتر در داخل کشور باشد هیچ منعی ندارد.
او با اشاره به طرح موضوع عفاف و حجاب از سوی یکی از دانشجویان افزود:

دولت مردمی در موضوع عفاف و حجاب به دنبال حل مسئله با نگاه فرهنگی است چرا که دشمن با برنامه‌ریزی قصد دارد آن را به یک موضوع امنیتی تبدیل کند و دولت نیز با برنامه‌ریزی قطعا اجازه تحقق خواست دشمنان را نخواهد داد.
او با بیان اینکه دولت مردمی تنها دولت برنامه‌محور پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که برنامه خود را نیز در تمام دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی در مرعا و منظر قرار داده است افزود:

دولت در راستا اجرایی شدن برنامه‌های خود از نقد صاحب‌نظران، دانشگاهیان و شما دانشجویان استقبال می‌کند، چرا که شما را سرمایه‌های بزرگ کشور می‌داند و به تعبیر شهید بهشتی تلخی نقد‌های صادقانه را بر شیرینی تایید و تمجید‌های کاذب منافقانه ترجیح می‌دهد. دولت مسائل، ظرفیت‌ها و نیاز‌های کشور را می‌شناسد و به رغم تلاش‌های دشمن و استمرار جنگ ترکیبی برای توقف پیشرفت‌های کشور، معتقد است هیچ مشکل غیرقابل حلی در کشور وجود ندارد و با همگرایی، هماهنگی، همدلی و گفتمان مشترک، آینده روشنی پیش روی کشور است و مشکلات هم حل خواهد شد.

او با تاکید بر ضرورت استفاده از نظرات دانشگاهیان در تصمیم‌سازی‌ها وزیر علوم را مکلف به ایجاد یک ساز و کار جدید برای ارتباط مؤثر و مستمر دانشگاه با دولت کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان