دو نفتکش عربستان در آب های امارات هدف حمله قرار گرفتند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 0:08

دو نفتکش عربستان در آب های امارات هدف حمله قرار گرفتند

شماره: 7583
Aa Aa

خالد الفالح گفته: این حمله هیچ گونه تلفات جانی و نشتی سوخت در پی نداشته اما باعث وارد آمدن خسارت های سنگین به بدنه نفتکش ها شده است.

وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد؛
دو نفتکش عربستان در آب های امارات هدف حمله قرار گرفتند

عربستان اعلام کرد که در پی حادثه روز گذشته در آب های امارات متحده عربی، دو نفکتش این کشور دچار خسارت های سنگین شده اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از روسیا الیوم، «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان سعودی با اعلام این خبر گفت: در این حادثه که روز یکشنبه در آبهای نزدیک بندر فجیره امارات رخ داده بدنه این دو نفکتش متعرض خسارت های سنگین شده است.

الفالح حمله به دو نفتکش این کشور در آب های منطقه ای امارات را محکوم کرد و گفت: این نفتکش ها راس ساعت شش صبح روز یکشنبه هدف حمله قرار گرفتند. یکی از این نفکتش ها در راه بندر رأس تنوره بود تا نفت عربستان را بارگیری و به آمریکا صادر کند.

این وزیر سعودی گفت: این حمله هیچ گونه تلفات جانی و نشتی سوخت در پی نداشت اما باعث وارد آمدن خسارت های سنگین به بدنه نفتکش ها شده است.

وی افزود: «این حمله که آزادی دریانوردی و امنیت صادرات نفتی برای مصرف کنندگان در سراسر جهان را تهدید می کند، محکوم است. جامعه بین المللی باید به مسئولیت های خود در زمینه تامین امنیت دریانوردی و نفتکش ها  که خطری برای اقتصاد جهان تلقی می شود، عمل کنند».

امارات متحده عربی روز یکشنبه اعلام کرد که ۴ کشتی تجاری که وابسته به کشورهای خارجی بودند در آب های منطقه ای این کشور هدف حمله قرار گرفتند.

این در حالی است که منابع خبری از وقوع انفجارهای پی در پی در بندر فجیره امارات و آتش گرفتن نزدیک به ۱۰ نفتکش در این حادثه خبر داده بودند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان