دوران تک قطبی پایان یافته است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 3:29

دوران تک قطبی پایان یافته است

شماره: 18271
Aa Aa

اتحادیه اروپا در نتیجه تحریم‌ها علیه روسیه متحمل 400 میلیارد دلار خسارت شده است| ایالات متحده هر موقع که بخواهد و از کاری خوشش نیاید اموال دیگران را سرقت می کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه؛
دوران تک قطبی پایان یافته است

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت:

دوران تک قطبی دیگر پایان یافته است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، او ادامه داد:

ایالات متحده هنگام پیروزی در جنگ سرد خود را به زعم خود فرستاده خدا در زمین قلمداد کرد در حالی که دوران یکجانبه‌گرایی و تک قطبی دیگر پایان یافته است. به نظر می‌رسد که نخبگان غربی به اشباح گذشته چنگ زده‌اند و گمان می‌کنند که هیمنه و سلطه اقتصادی غرب عامل ثبات جهان است. خسارت‌ها و زیان‌های مستقیمی که اتحادیه اروپا در نتیجه تحریم‌ها علیه روسیه متحمل شده به 400 میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود:

اتحادیه اروپا به طور کامل حاکمیت خود را از دست داده و هر آنچه را که از بالا(آمریکا) بر آن دیکته می‌شود اجرا می‌کند و با این کار به شهروندان و اقتصاد خود ضربه می‌زند. غرب برای حل مشکلات اقتصادی خود به چاپ پول روی آورده است.

وی گفت:

ادعاهای وخیم شدن وضعیت اقتصادی در اروپا به عنوان یکی از نتایج عملیات ویژه روسیه وارونه نمایی واقعیت‌ها است. ما مانع صادرات مواد غذایی اوکراین نمی‌شویم و در دریا مین‌گذاری نکرده‌ایم. روسیه از گفتگو با سازمان ملل برای تسهیل صادرات مواد غذایی در جهان استقبال می‌کند.

پوتین گفت:

ایالات متحده هر موقع که بخواهد و از کاری خوشش نیاید به سرقت اموال دیگران دست بزند.

وی افزود:

تصمیم برای آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین دشوار بود ولی مجبور به این کار شدیم، هدف ما از این عملیات حمایت از مردم ایالت دونباس بود و تمام ماموریت‌های مربوط به این عملیات انجام خواهد شد.

پوتین با تاکید بر شکست تحریم‌های تحمیل شده از سوی کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا علیه کشورش گفت:

اقدامات غرب برای از بین بردن اقتصاد روسیه با شکست روبرو شده و به نتیجه مدنظر آنها نرسیده است. روسیه با هر کشوری که تمایل به همکاری با آن داشته باشد همکاری خود را گسترش خواهد داد و توانمندی خود را در بخش حمل و نقل از طریق راه آهن و بنادر توسعه خواهد داد.

پوتین گفت:

واکنش مردم روسیه بر خلاف آنچه غرب می‌خواست بوده و انسجام و همبستگی و قدرت آنها افزایش یافته است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان