دولت نقش حجاریان در حدف بودجه خودکفایی گندم را تکذیب کرد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 3:02

دولت نقش حجاریان در حدف بودجه خودکفایی گندم را تکذیب کرد

شماره: 10674
Aa Aa

علی ربیعی گفته واردات گندم صرفاً در انحصار دولت است و ما تنها خرید گندممان برای ذخایر استراتژیک است نه برای مصرف.

در نشست خبری سخنگوی دولت ایران؛
دولت نقش حجاریان در حدف بودجه خودکفایی گندم را تکذیب کرد

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی حذف بودجه خودکفایی گندم و نقش سعید حجاریان در واردات گندم و فرآورده های مرتبط گفت:

حذف بودجه گندم و همچنین نقش فردی در این موضوع که خارج از دولت است را تکذیب می کنم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، سخنگوی دولت ادامه داد:

تصمیمات دولت تابع فردی از بیرون نیست؛ آن هم موضوعی که بر روی زندگی هزاران کشاورز تاثیر می‌گذارد. ما در دولت خرید گندم را از ۳۶۰۰ هزار تن در سال به ۱۱ میلیون و چهارصد هزار تن رساندیم و با قیمت خرید گندم، رضایت کشاورزان را ایجاد کردیم. در هیچ سالی آنقدر خرید تضمینی گندم نداشته‌ایم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: واردات گندم صرفاً در انحصار دولت است و ما تنها خرید گندممان برای ذخایر استراتژیک است نه برای مصرف. اساساً واردات گندم خوراکی در انحصار دولت است و شرکت بازرگانی دولتی ایران متولی واردات گندم مورد نیاز است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری تصریح کرد: 

ما صرفاً برای ذخایر استراتژیک واردات داریم و برای مصرف گندم خودکفا هستیم اما تا سال ۹۲ و ۹۳ و تقریباً تا نیمه‌های ۹۴ هم واردات گندم آزاد بوده که برای مصارف غیر خوراکی صورت گرفته است و هر شرکت حقوقی نیز این امکان را داشته که واردات انجام بدهد؛ شرکت‌ها بر اساس قوانین می‌توانند اقدام تجاری انجام دهند مهم این است که آیا شرکتی تخلف کرده یا نه. اگر کسی هم سندی برای تخلف در این زمینه دارد می‌تواند سند خود را برای قوه قضاییه ارائه دهد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: من به صراحت دخالت هر فرد خارج از دولت در اتخاذ تصمیمات را تکذیب می کنم؛ تصمیم گیری‌ها تابع سیاست‌هایی بوده که در شورای اقتصاد و ستاد اقتصادی دولت  بحث و بررسی شده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان