دیپلماسی جمهوری اسلامی در حال نتیجه دادن است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 0:51

دیپلماسی جمهوری اسلامی در حال نتیجه دادن است

شماره: 18829
Aa Aa

مدیران دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند در مواجهه با کسانی که در جامعه القای شبهه نموده یا برای مردم گره ذهنی ایجاد می‌کنند منفعل نباشند.

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران؛
دیپلماسی جمهوری اسلامی در حال نتیجه دادن است

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در جلسه هیئت دولت با اشاره به مذاکرات سران کشورهای ضامن روند آستانه و دیدار با روسای جمهور روسیه و ترکیه گفت:

بحمدالله حرکتی که در زمینه تقویت سیاست همسایگی در دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، از سوی دولت مردمی آغاز شده در حال نتیجه دادن است.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

در دیدارهای دوجانبه، هم آقای پوتین و هم آقای اردوغان بر اجرای توافقات صورت گرفته با کشورمان مُصِر بودند که این مساله پیگیری مجدانه دستگاه‌های مربوطه را می‌طلبد.

وی با اشاره به درخواست رئیس جمهور روسیه از ایران برای تکمیل خط راه آهن رشت-آستارا به معاون اول خود ماموریت داد تا با همکاری وزارت راه و شهرسازی، روند اجرای این کریدور مهم ترانزیتی را پیگیری و زمانبندی دقیق آغاز و تکمیل آن را ارائه کند.

رئیسی ضمن تبریک موفقیت‌های چشمگیر دانش‌آموزان کشورمان در المپیادهای بین‌المللی به دانش‌آموزان مدال‌آور، معلمان و فعالان نظام آموزشی با تاکید بر لزوم استمرار حمایت‌های دولت از دانش‌آموزان مستعد برای تکرار موفقیت‌ها از وزیر آموزش‌وپرورش خواست زمینه را برای ارتقای علاقه‌مندی و تحصیل دانش آموزان نخبه در رشته‌های علوم انسانی هم فراهم کند.

او با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری مراسم میهمانی ۱۰ کیلومتری در روز عید غدیر گفت:

این اقدام ارزشمند که جلوه باشکوهی از آوردن غدیر به متن جامعه و خانواده است الگوی بسیار خوبی برای مناسبت‌ها و دیگر مفاهیم ارزشمند دینی خواهد بود که جامعه را در برابر بسیاری از تهاجمات مخرب ضددینی مصون خواهد کرد.

وی با قدردانی از مردم برای حضور پررنگ در این جشن بزرگ، از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست با توجه ویژه به تجربه برگزاری جشن مردمی غدیر، الگوپردازی برای برگزاری رویدادها و مراسم‌های آئینی خلاقانه جدید را دستور کار قرار دهد.

رئیسی با تاکید بر ضرورت گفت‌وگوی مستمر مسئولان دستگاه‌های اجرایی با مردم و پاسخ به سوالات افکار عمومی گفت:

لازم است در تبیین اقدامات و عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود فعال‌تر و جدی‌تر عمل کنید. این حق مردم است که از اقدامات و روندها در دستگاه‌های اجرایی اطلاع کامل داشته باشند.

رئیس جمهور ایران بر ضرورت پاسخ بهنگام نسبت به شبهات و القائات نادرست از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی افزود:

شما وظیفه دارید در مواجهه با کسانی که در جامعه القای شبهه نموده یا برای مردم گره ذهنی ایجاد می‌کنند منفعل نباشید و سوالات و شبهات را با ارائه توضیحات متقن و دقیق پاسخ دهید.

رئیسی همچنین به مسئولان مربوطه دستور داد تا اجازه ندهند در پرداخت مطالبات گندم‌کاران وقفه‌ای ایجاد شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان