رابطه ایران و چین چارچوب قرآنی دارد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 7:00

رابطه ایران و چین چارچوب قرآنی دارد

شماره: 10637
Aa Aa

دژکام  گفته دستور قرآن این است که با غیرمسلمان باید در چارچوب عزت و حفظ استقلال حرکت کرد. ما چه‌کار کنیم که آمریکا دست از دشمنی برنمی‌دارد؟

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز؛
رابطه ایران و چین چارچوب قرآنی دارد

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت:

کرونا با همه محدودیت‌ها و سختی‌هایش به جوانان برای ازدواج کمک کرده است به این صورت که بسیاری از جوانان بدون تشریفات و هزینه به سر خانه و زندگی خود رفتند.

به گزارش اسپادانا خبر، دژکام تصریح کرد: از علما، فرهیختگان و استادان دانشگاه و حوزه درخواست می‌کنم که جوانان را به ازدواج آسان تشویق کنند تا به ایام پس از کرونا نیفتد و کم‌هزینه انجام شود.

لطف الله دژکام با اشاره به بحث برجام، روابط با چین و دیگر کشورهای خارجی گفت:

در این رابطه چارچوب قرآنی وجود دارد؛ در آیه 8 سوره ممتحنه اساس روابط خارجی با غیرمسلمانان را ذکر کرده است.

وی با بیان اینکه قرآن کافرها را در دو دسته‌ قرار داده است بیان کرد: دسته اول عده‌ای هستند که با شما سر جنگ دارند که قرآن تصریحاً می‌فرماید با آنان دوست نشوید. دوستی با کافران و دشمنان اگر از سر آزمایش هم بوده باشد در این سال‌ها تجربه کردیم که آمریکا از برجام خارج شد و ما را نیز تحریم کرد، اینکه عده‌ای دلشان هنوز برای مذاکره با آمریکا می‌تپد باید بدانند که این رفتار برخلاف دستور قرآن کریم است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: دستور قرآن این است که با غیرمسلمان باید در چارچوب عزت و حفظ استقلال حرکت کرد. ما چه‌کار کنیم که آمریکا دست از دشمنی برنمی‌دارد؟ اساس ارتباط کشور ما با بقیه کشورها نیز همین مبناست.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان