راننده یک خودرو دو زن را به بهانه بدحجابی زیر گرفت | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 30 فروردين 1403 - 5:32

راننده یک خودرو دو زن را به بهانه بدحجابی زیر گرفت

شماره: 14388
Aa Aa

نماینده ولی فقیه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر این گونه رفتارها را نادرست و معصومه ابتکار آن را جنایت و هیجانی خوانده است.

در خیابان کاشانی ارومیه اتفاق افتاد؛
راننده یک خودرو دو زن را به بهانه بدحجابی زیر گرفت

دو زن در خیابان کاشانی ارومیه توسط یک راننده به بهانه «تذکر حجاب» زیر گرفته شدند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، به دنبال درگیری لفظی میان یک راننده سواری پژو پارس با دو عابر زن به بهانه بدحجابی راننده سواری اقدام به زیر گرفتن این دو نفر کرده است. راننده این خودرو پس از زیر گرفتن این دو زن و تصادف با خودروهای دیگر از صحنه متواری شد اما در نهایت دستگیر شد.

هر دو زن به نزدیکترین مرکز اورژانس منتقل شدند و حال هر دو‌ نفر آنها نیز مساعد اعلام شده هر چند یکی از آنها دچار آسیب‌دیدگی  زیادی شده ‌است.

نماینده ولی فقیه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر در آذربایجان‌غربی این رفتار را رفتاری نادرست خوانده و گفت:

باید در مقابل رفتارهای نادرست ایستادگی کرد. اجازه نمی‌دهیم این گونه مسائل امر به معروف و نهی از منکر را زیر سئوال ببرد. از رسانه‌ها می‌خواهیم روشنگری کنند زیرا این گونه صحنه‌ها مربوط به امر به معروف و نهی از منکر نیست و نباید اجازه سواستفاده به برخی داده شود.

مجیدی، دادستان عمومی و انقلاب ارومیه هم گفته است:

اجازه خودسری و بی قانونی به کسی نخواهیم داد و هر کسی جان و مال و ناموس و امنیت مردم را به مخاطره بیاندازد به شدت با او برخورد خواهد شد.

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در نشست خبری خود در واکنش به زیر گرفتن دو زن به بهانه بدحجابی با پژو پارس در ارومیه بیان کرد:

امر به معروف و نهی از منکر یک امر دینی است اما شرایطی دارد و به هیچ عنوان وقتی شروط و شرایط آن محقق نباشد امر به معروف نباید اتفاق بیفتد. یکی از شروط مهم این است که فرد یک ارتباط موثر را بتواند ایجاد کند و خودش این شایستگی را داشته باشد تا با مخاطب خود بتواند به درستی صحبت کند و اثرگذاری‌های لازم را داشته باشد در واقع خودش فردی باشد که مورد اعتماد است. این نوع رفتارهای هیجانی ناشی از سطحی نگری است که متاسفانه رواج داشته است. برخی فکر می‌کنند با این رفتارها تکالیف خودشان را انجام می‌دهند و می‌خواهند هیجانات خودشان را به یک شکلی نشان دهند که قطعا این کار مردود است. امیدوارم بررسی قانونی صورت گرفته باشد و اگر برخورد قانونی صورت گرفته من تشکر می‌کنم. اگر با ماشین این افراد را زیر کرده است که این یک جنایت است و اصلاً در چارچوب بحث ارشادی قرار نمی‌گیرد.

محسنی اژه ای، رئيس قوه‌قضاییه ایران نیز دستور داده به پرونده زیر گرفتن دو زن در ارومیه به بهانه بدحجابی فورا رسیدگی شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان