رفع تحریم‌های ایران به رأی‌گیری مجلس سنا منوط خواهد شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 6:13

رفع تحریم‌های ایران به رأی‌گیری مجلس سنا منوط خواهد شد

شماره: 17140
Aa Aa

آنها با بیان این که دولت بایدن عرصه را به ایران واگذار کرده می گویند در هر صورت به دنبال بازاعمال تحریم‌ها بعد از رفع احتمالی آنها خواهند بود.

تمام سناتورهای جمهوری‌خواه سنا بیانیه صادر کردند؛
رفع تحریم‌های ایران به رأی‌گیری مجلس سنا منوط خواهد شد

تمامی سناتورهای جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا به استثنای «راند پال» با انتشار بیانیه‌ای مشترک با تلاش‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای بازگشت به برجام مخالفت کردند.

به گزارش اسپادانا خبر، ۴۹ سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در این بیانیه بر موضع خود در رد هر گونه تلاش از سوی دولت بایدن برای رفع تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران با اشاره به «حمایت از تروریسم» تأکید کرده‌ و گفته‌اند که تلاش خواهند کرد تصمیم‌گیری در خصوص رفع چنین تحریم‌هایی را به کنگره بیاورند.

در این بیانیه آمده است:

«به استناد قرائن مختلف می‌توان گفت به نظر می‌رسد دولت بایدن عرصه را [به ایران] واگذار و با رفع تحریم‌هایی که دلیل وضع آنها نه فعالیت‌های هسته‌ای ایران بلکه حمایت مستمر از تروریسم و نقض فاحش حقوق بشر بوده موافقت کرده است.»

قانونگذاران آمریکایی اضافه کرده‌اند قصد دارند هر گونه تلاش برای برداشتن تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران را به رأی‌گیری در مجلس سنا منوط کنند.

آنها همچنین تصریح کرده‌اند که در هر صورت به دنبال بازاعمال چنین تحریم‌هایی بعد از رفع احتمالی آنها خواهند بود.

۴۹ سناتور آمریکایی در بیانیه خود از دولت بایدن به دلیل «عدم مشورت کافی» با کنگره در خصوص برجام انتقاد کرده و نوشته‌اند که دولت بایدن به مفاد قانونی موسوم به «قانون بررسی توافق هسته‌ای ایران» که خواستار ارائه هر گونه توافق هسته‌ای با ایران به کنگره است پایبند نبوده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان