رهبران عربستان و امارات از گفتگو با جو بایدن خودداری کردند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 13:35

رهبران عربستان و امارات از گفتگو با جو بایدن خودداری کردند

شماره: 17057
Aa Aa

عربستان و امارات از بایدن و دولت آمریکا به دلیل برخی مواضع این کشور در قبال ایران و یمن خشمگین هستند و از پمپاژ نفت پس از تحریم روسیه خودداری کرده اند.

روزنامه "وال استریت ژورنال" به نقل از منابع خود نوشت؛
رهبران عربستان و امارات از گفتگو با جو بایدن خودداری کردند

رهبران عربستان و امارات از برقراری تماس تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو در مورد بحران اوکراین و بحران قیمت نفت خودداری کردند.

به گزارش اسپادانا خبر، روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" به نقل از منابع خود نوشته است:

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان درخواست‌های مکرر برای برقراری ارتباط با بایدن را که در تلاش برای بسیج حمایت بین المللی در مورد اوکراین و مهار افزایش قیمت نفت است رد کرد.

محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی هم در هفته‌های اخیر درخواست‌های آمریکا برای صحبت با بایدن را رد کرد و به این ترتیب تلاش‌های کاخ سفید برای برقرایر تماس‌ تلفنی بین رئیس‌جمهور آمریکا با رهبران عربستان و امارات بی نتیجه ماند.

یک مقام آمریکایی به این روزنامه گفت:

انتظار می‌رفت یک تماس تلفنی بین ولیعهد عربستان و بایدن برقرار شود اما این اتفاق نیفتاد. دولت بایدن به رغم خشم عربستان و امارات از دولت وی به دلیل برخی مواضع آمریکا در قبال ایران و یمن برای ترمیم روابط با دو طرف تلاش کرد. عربستان و امارات می‌توانند به آرامش بازار نفت کمک کنند.

محمد بن سلمان و محمد بن زاید هفته گذشته پس از خودداری از صحبت با بایدن،با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تماس گرفتند و دو رهبر همچنین با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفتگو کردند.

ایالات متحده از بن سلمان خواسته است برای حل مناقشه روسیه و اوکراین میانجیگری کند اما عربستان و امارات از پمپاژ بیشتر نفت در راستای اجرای طرح "اوپک" خودداری کردند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان