روحانی: عده ای در ورشو در حال توطئه علیه منطقه هستند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 16:54

روحانی: عده ای در ورشو در حال توطئه علیه منطقه هستند

شماره: 6757
Aa Aa

گروه های تروریستی منطقه سالهاست که از سوی قدرت های خارجی و بویژه آمریکا حمایت می شوند؛ حامیان تروریست ها در حال توطئه هستند.

در دیدار با رییس جمهور ترکیه؛
روحانی: عده ای در ورشو در حال توطئه علیه منطقه هستند

رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار دو جانبه با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در حاشیه نشست سه جانبه سوچی، تروریسم را از مهمترین معضلات منطقه عنوان کرد و گفت: مبارزه با تروریسم نیازمند همکاری همگانی است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی با بیان اینکه ایران و ترکیه در مبارزه با تروریسم اراده و همکاری مشترک دارند گفت: متاسفانه گروه های تروریستی منطقه سالهاست که از سوی قدرت های خارجی و بویژه آمریکا حمایت می شوند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به روابط دو کشور ایران و ترکیه با بیان اینکه بسیاری از توافقات دوجانبه  درحال اجراست گفت: امیدواریم موانع اجرای سایر توافقات نیز بر طرف شده و به سرعت اجرایی شوند.

روحانی همکاری های تجاری دو کشور بویژه ارتباط بخش های خصوصی ایران و ترکیه را خوب توصیف کرد و افزود: توسعه مبادلات بانکی لازمه توسعه این روابط است .

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اعلام آمادگی برای توسعه همکاری ها در حوزه انرژی و تامین نیازهای نفت و گاز ترکیه، اظهار داشت: ضروری است که مسئولان کمیسیون مشترک همکاری ها با تماس بیشتر روند اجرای توافقات را شتاب دهند.

 روحانی در این دیدار همچنین بر ضرورت توسعه روابط و همکاری های دو کشور در حوزه حمل و نقل و صنعت تاکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به برگزاری نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در سوچی درمورد سوریه  خاطرنشان کرد: در شرایطی که امروزما به اتفاق روسیه در سوچی گام جدیدی برای تحکیم ثبات در منطقه و مبارزه با تروریسم در سوریه بر می داریم عده ای که خود حامی تروریست ها هستند در ورشو در حال توطئه علیه منطقه هستند.

روحانی همچنین از ابراز همدردی و تسلیت رئیس جمهور ترکیه به مناسبت حادثه تروریستی زاهدان تشکر کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان