روحانی قدرت نیروهای مسلح ایران را قدرت دنیای اسلام خواند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 12:50

روحانی قدرت نیروهای مسلح ایران را قدرت دنیای اسلام خواند

شماره: 7374
Aa Aa

رئیس جمهوری ایران گفته: همه مردم و نخبگان ایران کنار نیروهای مسلح هستند؛ توهین به سپاه توهین به نیروهای مسلح و توهین به ملت ایران است.

در مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی؛
روحانی قدرت نیروهای مسلح ایران را قدرت دنیای اسلام خواند

رییس جمهوری گفت: نیروهای مسلح ما در برابر متجاوزین ایستادگی می‌کنند قدرت نیروهای مسلح ما قدرت کشورهای منطقه است، قدرت نیروهای مسلح ما قدرت دنیای اسلام است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، حسن روحانی در مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: سردمداران رژیم آمریکا در اوهام خودشان غرق شده اند تردیدی نیست که امروز نیروهای مسلح ما از هر زمان دیگر قدرتمندترند.

رییس جمهوری ادامه داد : آمریکا عصبانی است از اینکه نقشه ای که به عنوان نقشه قرن برای این منطقه طراحی کرده بود به دلیل ایستادگی ملت ایران و نیروهای مسلح نمی تواند به پیش ببرد اما راهی که آمریکا انتخاب کرده راه غلط و اشتباه است.

وی ادامه داد : ارتش جمهوری اسلامی نقش بسیار ارزشمندی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران در روزهای قبل از پیروزی انقلاب و 22 بهمن 57 داشت.

روحانی تصریح کرد : سالروز ارتش جموری اسلامی که با ایام ولادت مهدی موعود (عج) قرین شده است به همه ملت ایران، نیروهای مسلح ارتش، و فرماندهی معظم کل قوا تبریک و تهنیت می گویم.

رییس جمهوری افزود: ارتش نقش بسیار ارزشمندی در پیروزی انقلاب اسلامی در روزهای قبل از پیروزی انقلاب و 22 بهمن 57 داشت.

روحانی ادامه داد: زمانی که دولت جاعل زمان فرودگاه های کشور را در اوایل بهمن به روی پرواز انقلاب و بازگشت امام راحل به ایران بست این هوانیروز اصفهان بود که با همه توان فرودگاه را باز نگه می دارد و از ورود پرواز انقلاب و بازگشت امام استقبال می کند.

روحانی ادامه داد: این پرسنل فداکار نیروی هوایی ارتش بودند که در روزهایی که امام بزرگوار به ایران بازگشتند و مردم آماده گرفتن آخرین سنگرهای دشمن بودند به پشتوانه انقلاب در کنار مردم و امام راحل ایستادگی کردند و نقش ارزشمند خود را در پیروزی انقلاب ایفا کردند.

وی تصریح کرد: از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، همواره ارتش مورد توجه امام بزرگوارمان قرار داشت. البته قبل از پیروزی انقلاب هم در همان سالهای 42 و 43 وقتی به سخنرانی های امام مراجعه کنید می بینید که امام برای عزت نیروهای مسلح کشور احترام خاصی قائل و یکی از اهداف انقلاب را عزت نیروهای مسلح می داند.

روحانی یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب و مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران در 12 فروردین دومین مناسبتی که بعد از انقلاب به فرمان امام و دستور امام اعلام شد روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در 29 فروردین 1358 بود.

رییس جمهوری اضافه کرد: 40 سال از آن روز می گذرد و در طول این 40 سال همواره ارتش در کنار مردم و برای پاسداری از تمامیت ارضی استقلال کشور، نظام جمهوری اسلامی ایران فداکاری کرده است.

روحانی گفت: امروز هم می بینید که در حادثه سیل در بسیاری از استان های کشور آنجا که مردم نیاز به کمک دارند ارتش، سپاه، بسیج، ناجا و همه نیروهای مسلح ما در کنار مردم با مردم مثل افراد عادی این جامعه بدون این که شانیت مقام و منزلت خود را در نظر بگیرند برای امداد و نجات و اسکان و کمک مردم و بازگشایی راه ها و برای عبور سیلاب ها از همه امکان و توان خود استفاده کردند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من بعد از 30 سال که از جنگ تحمیلی می گذرد و در آن روزها ارتش و سپاه و بسیج و سایر نیروهای مردمی در کنار یکدیگر از کشور و از ملت و از استقلال و عزت ما به خوبی دفاع کردند، امروز هم روز ظهور و تبلور این هماهنگی و یکپارچگی بین نیروهای مسلح و مردم است.

رییس جمهوری تاکید کرد: فکر نمی کنم در کشوری بتوانیم نمونه این وحدت و اتحاد و پیوند برادری بین نیروهای مسلح و مردم را تا این حد شاهد باشیم، نیروهای مسلح جزو ملت هستند، قدرت خود را از آن حمایت از ملت می دانند و ملت استقلال و عزت خود را در کنار حضور نیروهای مسلح می بیند.

روحانی گفت: من باید از طرف ملت بزرگ ایران در این ایام سختی که در هفته های گذشته پیش روی مردم بود و هنوز هم در هفته های آینده، مردم مشکلاتی دارند از نیروهای مسلح به خاطر خدمات و ایثارشان ، فداکاری در کمک به مردم نیازمند تشکر و سپاسگزاری کنم و جز این توقعی از نیروهای مسلح نبود. 

وی ادامه داد: پیداست روزی که نیروهای مسلح نیاز به حمایت دارند، همه مردم و نخبگان کنار نیروهای مسلح هستند. شما در این اعلام زشت دولت فریبکار آمریکا نسبت به تروریست خواندن نیروی فداکار سپاه پاسداران دیدید که همه مردم یکپارچه کنار سپاه بودند و کنار سپاه خواهند بود به همان دلیل که سپاه همواره کنار مردم بوده و کنار مردم برای همیشه خواهد ماند.

روحانی گفت: این که دشمنان فکر می کنند سپاه پاسداران بخشی از نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران صرفا هستند اشتباه می کنند سپاه در سراسر کشور در همه صحنه های ملی و خدماتی حضور دارد و مردم سپاه را از خود و از آن خود می دانند. 

وی تاکید کرد: توهین به سپاه توهین به نیروهای مسلح و توهین به ملت بزرگ ایران است.

روحانی ادامه داد: در مقطع تاریخی حساسی که امروز قرارگرفته ایم جایگاه نیروهای مسلح از هر زمان دیگر بارز تر است. امروز روزی است که قدرت های بزرگ و به ویژه آمریکا و صهیونیست در این منطقه نمی خواهند ثبات، امنیت، یکپارچکی، برادری، حفاظت از منافع ملی وجود داشته باشد به همین دلیل می بینید گاهی مداخله مستقیم نظامی در کشورهای منطقه دارند.

وی یادآور شد: از 18 سال پیش تاکنون جنایاتی که ارتش آمریکا در این منطقه از افغانستان تا عراق ، سوریه، یمن، و دیگر کشورها انجام داد، جز نکبت، بدبختی، ویرانی ، آدمکشی چیزی برای این منطقه به ارمغان نیاورده است.

رییس جمهوری گفت: در دورانی که آمریکا تصمیم گرفت از قدرت نیابتی خود یعنی از تروریست ها استفاده کند و خود در کنار نظاره گر باشد و آنها را از لحاظ تسلیحات و از لحاظ پشتیبانی هوایی حمایت کند آن قدرتی که توانست نقش شوم آمریکا را در این منطقه بهم بزند و این نقش را نقش بر آب کند نیروهای مسلح ایران، ملت های منطقه و به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: آمریکا از ملت ایران به خاطر 40 سال ایستادگی، از نیروهای مسلح ایران به خاطر ایستادگی در برابر توطئه ها، آمریکا از سپاه پاسداران، حزب الله لبنان، حشدالعشبی، نیروهای مردمی یمن و از همه نیروهای مردمی منطقه عصبانی است.

رییس جمهوری گفت: آمریکا با هر قدرتی که تسلیم او نباشند و تحت سیطره و فرمان او نباشند از آنها عصبانی است مخصوصا نیروهایی که نگذارند آمریکا به اهداف خود دست یابد.

وی افزود: آمریکایی ها و اذنابشان در منطقه و رژیم صهیونیستی فکر نمی کردند که ملت های منطقه با کمک ملت ایران و نیروهای مسلح ایران و سپاه پاسداران بتوانند همه نیروهای نیابتی آنها که تروریست ها بودند در منطقه خاورمیانه آنها را مضمحل کنند.

رییس جمهوری ادامه داد: آسمان ایران امروز ما در سایه قرارگاه پدافند هوایی از هر زمان دیگر امن تر است. دریاهای کشور و آب های همجوارمان در سایه حضور نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از هر زمان دیگری امن تر است.

وی گفت: حضور نیروهای مردمی منطقه در کنار حمایت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از هر زمان دیگر قدرتمندترند. آمریکا قدرت منطقه ما را نمی خواهد، قدرت ایران را نمی‌خواهد، قدرت نیروهای مسلح ما را نمی خواهد، امنیت و ثبات منطقه را نمی‌خواهد و آنچه هدف ماست ثبات و امنیت منطقه، استقلال کشورهای منطقه ای و پایان تروریزم و فعالیت آنها در این منطقه است.

وی بیان کرد: ما امروز می بینیم یکی از افتخارات نیروهای مسلح ما مبارزه با تروریزم است، به ویژه سپاه پاسداران در این زمینه قدم های بسیار بلندی برداشته است. هیچ کس تردید ندارد که تروریزم در ایران ، عراق، افغانستان، لبنان، سوریه اگر امروز دست هایشان هر روز بسته تر از دیروز می شود در سایه تلاش ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران، به دلیل خواست دولت‌های منطقه از آنها برای حمایت است.

روحانی اضافه کرد: ‌در اینجا تشکر و سپاسگزاری می کنم از ارتش جمهوری اسلامی ایران که امروز 29 فروردین رژه برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها را به دلیل سیل و خدمت به مردم تبدیل به رژه خدمت نیروهای مسلح کرد و این برای ما بسیار ارزشمند است.

رییس جمهوری اضافه کرد: مردم منطقه، کشورهای همسایه، ملت‌های مسلمان، نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه در برابر شما و در برابر منافع ملی شما نیست. 

روحانی افزود: ما در این منطقه اگر امروز مشکلی داریم ریشه این مشکلات یا از صهیونیزم یا استکبار آمریکاست. ملت‌های منطقه قرن ها با هم زندگی کرده اند با هم مشکلی نداشته اند، برادرانه با هم زندگی کردند حق همسایگی را محفوظ داشتند حسن همجواری داشته اند اگر مشکلی هست از سوی دیگران است.

رییس جمهوری تصریح کرد: بیایید در کنار هم باشیم با هم باشیم و منطقه را از متجاوزین پاک کنیم صهیونیزم که در طول هفتاد سال مشغول جنایت در این منطقه است را به عقب برانیم و ملت فلسطین و ملت‌های بزرگ منطقه را به حق تاریخی خودشان با کمک همدیگر و با برادری یکدیگر برسانیم که قطعاً در این راه پیروزی نهایی از آن حق خواهد بود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان