روسیه از تسلط کامل بر «لوهانسک» خبر داد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 20:42

روسیه از تسلط کامل بر «لوهانسک» خبر داد

شماره: 18541
Aa Aa

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین می گوید پس از درگیری های سنگین برای نجات جان نظامیان مجبور به عقب نشینی و ترک مواضع در لیسیچانسک شده است.

با اعلام وزیر دفاع روسیه به «ولادیمیر پوتین»؛
روسیه از تسلط کامل بر «لوهانسک» خبر داد

روسیه از تسلط کامل بر «لوهانسک» خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از «اسپوتنیک»، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور را در جریان تسلط کامل بر لوهانسک قرار داده است.

طبق گزارش رسانه‌های روسی، وزیر دفاع روسیه، رئیس‌جمهور این کشور را در جریان «کنترل کامل» بر منطقه لوهانسک در شرق اوکراین قرار داد.

این خبر در حالی اعلام شده که گزارش‌هایی مبنی بر ورود نیروهای روس به «لیسیچانسک» آخرین شهر مهم لوهانسک که تحت کنترل نیروهای اوکراینی قرار داشت منتشر شده است.

  •  

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین تایید کرد که فرماندهی ارتش اوکراین نظامیان این کشور را از شهر لیسیچانسک خارج کرده است.

زلنسکی در نطقی خطاب به مردم کشورش گفت:

«این واقعیت که ما از جان سربازان خود، و از مردم خود محافظت می‌کنیم، کم اهمیت نیست. ما دیوارها را بازسازی خواهیم کرد، زمین را پس خواهیم گرفت و بیش از همه باید از مردم خود محافظت کرد و اگر فرماندهی ارتش نظامیان را از نقاط خاصی از جبهه، جایی که دشمن بیشترین برتری آتش را دارد، خارج کرده، به ویژه، این مسئله در خصوص لیسیچانسک صدق می‌کند، این فقط به این معناست که ما به لطف تاکتیک‌های خود به آنجا باز خواهیم گشت.»

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین نیز اعلام کرد که نیروهای مسلح اوکراین پس از درگیری های سنگین برای نجات جان نظامیان مجبور به عقب نشینی و ترک مواضع خود در شهر لیسیچانسک شدند:

در شرایط برتری چندجانبه نیروهای مسلح روسی در خصوص توپخانه، هوانوردی، سیستم‌های موشک پرتاب چندگانه، مهمات و پرسنل، ادامه مبارزه برای ادامه کنترل بر این شهر تنها منجر به عواقب مرگبار می شد و به همین دلیل به منظور حفظ جان مدافعان اوکراینی تصمیم به خروج از لیسیچانسک گرفته شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان