روسیه برای جنگ هسته‌ای آماده است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 19:40

روسیه برای جنگ هسته‌ای آماده است

شماره: 24873
Aa Aa

روسیه آماده استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در صورت تهدید موجودیت کشور روسیه است؛ آماده‌ایم از هر نوع سلاحی استفاده کنیم| روسیه آماده مذاکره در مورد اوکراین است اما فقط برای گفت‌وگوهایی که براساس افکار واهی ناشی از داروهای روانگردان نباشد 

پوتین می گوید آمریکا به طور فزاینده‌ای غیرمتمدن می‌شود؛
روسیه برای جنگ هسته‌ای آماده است

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه با دیمیتری کیسلف، مدیر شبکه‌های روسی روسیا۱ و نووستی مطرح شد.

 روسیه هم از نظر نظامی و هم از نظر فناوری برای یک درگیری هسته‌ای احتمالی آماده است گرچه بعید است اوضاع به این نتیجه برسد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از اسپوتنیک، پوتین با بیان این که هنوز هیچ نیازی به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی به عنوان بخشی از «عملیات نظامی ویژه» روسیه در اوکراین وجود نداشته است گفت:

«چرا باید از سلاح‌های کشتار جمعی استفاده کنیم؟ هرگز چنین نیازی وجود نداشته است.»

ولادیمیر پوتین با بیان این که سه‌گانه هسته‌ای روسیه از هر کشور دیگری پیشرفته‌تر است گفت :

روسیه آماده استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در صورت تهدید موجودیت کشور روسیه است. فقط ما و آمریکایی‌ها چنین سه‌گانه‌هایی داریم. و ما در اینجا بسیار پیشرفت کرده‌ایم. روسیه آماده است از زرادخانه هسته‌ای خود برای حفظ موجودیت و حاکمیت کشور روسیه استفاده کند. ما آماده‌ایم از تسلیحات استفاده کنیم؛ از هر نوع سلاحی. اگر که صحبت از تضعیف وجود کشور روسیه، حاکمیت و استقلال ما باشد. ما همه این‌ها را در استراتژی خود نوشته‌ایم و آن را تغییر نداده‌ایم.

ولادیمیر پوتین همچنین تاکید کرد که روسیه آماده مذاکره در مورد اوکراین است اما این مذاکرات باید براساس مقدمات واقع‌بینانه باشد و نه براساس آرزوها.

پوتین گفت:

«آیا ما برای گفت‌وگو آماده‌ایم؟ بله، ما آماده‌ایم اما ما فقط برای گفت‌وگوهایی آماده هستیم که براساس برخی افکار واهی ناشی از داروهای روانگردان نباشد بلکه به قول آنها براساس وضعیت توسعه‌یافته در میدان باشد.»

پوتین تاکید کرد که روسیه قصدی برای تجزیه غرب ندارد.

او گفت:

«ما قصد نداریم درگیر هیچ گونه تلاشی برای تجزیه غرب باشیم؛ آنها خودشان این کار را انجام خواهند داد اما ما البته تلاش خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که منافع ما رعایت می‌شود.»

رئیس‌جمهور روسیه هنگام اظهارنظر در مورد امکان «پیمان منصفانه» با غرب گفت به کسی اعتماد ندارد اما روسیه به تضمین‌های کتبی نیاز دارد.

ولادیمیر پوتین همچنین تلاش جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۱ برای منصرف کردن او از شرکت در انتخابات را مداخله خواند وگفت:

«این نشانه دخالت است.»

رئیس‌جمهور روسیه گفت:

«کنار آمدن با کسانی که کوکائین می‌کشند، آسان‌تر از افراد باهوش و خطرناک است. کسانی که کمی باهوش‌تر هستند شروع به فکر کردن هستند که باید چیزی را از نظر استراتژی در قبال روسیه تغییر داد. در آن زمان بود که همه ایده‌ها برای احیای مذاکرات یافتن راه‌هایی برای پایان دادن به این درگیری، یافتن راه‌هایی برای پایان دادن به این درگیری و یافتن منافع ملی واقعی روسیه ظاهر شد. اتفاقا این‌ها افراد خطرناکی هستند.»

پوتین خاطرنشان کرد که برخورد با افرادی که براساس عادت‌های بدشان هدایت می‌شوند آسان‌تر است:

 «یک ضرب‌المثل قدیمی روسی هست که می‌گوید، شادی برای مرد خیابان چه بود؟ "شکم پر و مست، با تنباکو." برخورد با چنین افرادی آسان است. این روزها آنها کوکائین می‌کشند، درست است؟ واقعا مهم نیست اما برخورد با این افراد آسان‌تر است. کنترل افراد باهوش دشوارتر است. آنها خطرناک هستند زیرا بر ذهن مردم از جمله ذهن ما تأثیر می‌گذارند. آنها انواع مختلفی از خواسته‌ها و آرزوها را مطرح می کنند و طوری وانمود می‌کنند که این خواسته‌ها و آرزوها برای ما شبیه هویج باشد.»

ولادیمیر پوتین گفت که احساس نمی‌کند داوری است که سرنوشت همه مردم جهان را تعیین می‌کند و در راستای منافع روسیه و مردم آن کار می‌کند:

«من فقط به نفع روسیه و به نفع مردم خودمان کار می‌کنم اما اینکه احساس کنم ارباب سرنوشت جهان هستم چنین چیزی وجود ندارد. باور کنید احساساتم حتی نزدیک به این نیست. من فقط وظیفه خودم را در قبال روسیه و مردم ما که روسیه را موطن خود می‌دانند، انجام می‌دهم.»

پوتین تاکید کرد که روسیه در هیچ انتخاباتی دخالت نمی‌کند و با هر رئیس‌جمهور منتخب در آمریکا همکاری خواهد کرد:

«ما به هیچ وجه در هیچ انتخاباتی دخالت نمی‌کنیم و همانطور که بارها گفته‌ام با هر رهبری که مورد اعتماد مردم آمریکا باشد، رای‌دهندگان آمریکایی کار خواهیم کرد.»

رئیس‌جمهور روسیه در مورد چرخه انتخابات ۲۰۲۴ در آمریکا گفت که این کشور به طور فزاینده‌ای غیرمتمدن می‌شود و نظام سیاسی آمریکا نمی‌تواند ادعا کند که دموکراتیک است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان