روسیه طی چند روز آینده به اوکراین حمله خواهد کرد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 22:13

روسیه طی چند روز آینده به اوکراین حمله خواهد کرد

شماره: 16810
Aa Aa

همزمان با اخراج معاون سفیر آمریکا در مسکو رئیس جمهوری بلاروس نیز گفته در صورت نیاز سلاح های اتمی پیشرفته را برای دفاع مستقر خواهد کرد.

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر مدعی شد؛
روسیه طی چند روز آینده به اوکراین حمله خواهد کرد

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر مدعی شد روسیه طی چند روز آینده به اوکراین حمله خواهد کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، جو بایدن گفته که قصد ندارد با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه گفت‌وگو کند:

«خطر بسیار بالایی» برای حمله روسیه به اوکراین وجود دارد که ممکن است ظرف «چند روز آینده» رخ دهد.

پیش‌تر، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته بود که پروپاگاندای کشورهای غربی درباره جنگ شکست خورده است.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرده که تمرین‌های نظامی شماری از نیروهای روسیه در بلاروس به اتمام رسیده و روند بازگشت آنها آغاز شده است.

  •  

همزمان «بارت گورمن» معاون سفیر آمریکا در مسکو از سوی وزارت امور خارجه روسیه اخراج شده است.

وزارت امور خارجه روسیه جزئیاتی درباره علت این اخراج ارائه نکرده اما سفارت آمریکا در مسکو در واکنش به این تصمیم اعلام کرده به این اقدام پاسخ متقابل خواهد داد.

  •  

«الکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهوری بلاروس و هم پیمان روسیه نیز در سخنانی اعلام کرد:

در صورت نیاز ما نه تنها سلاح های اتمی بلکه سلاح های اتمی پیشرفته را برای دفاع از خاک خود مستقر خواهیم کرد.

  •  

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز با دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در خصوص مسائل دوجانبه و تحولات بین المللی تلفنی گفتگو و تبادل نظر کرد.

او بر عزم دولت جدید ایران برای گسترش و توسعه روابط دوجانبه میان ایران و اوکراین در زمینه های مختلف تأکید کرده و با اشاره به بحران ایجاد شده در روابط اوکراین و روسیه ضمن ابراز خرسندی از کاهش تنش ها ابراز امیدواری کرد که وضعیت جاری از طریق گفتگو و مجاری دیپلماتیک و بدون دخالت کشورهای ثالث حل و فصل شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تأکید کرد جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران هر گونه کمک و اقدام لازم را انجام دهد.

  •  

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین گفت که بر اساس اطلاعات افزایش نیروهای روسیه حاکی از حمله به اوکراین در روزهای آینده است:

ما باید به آنچه روسیه در حال حاضر در قبال اوکراین انجام می دهد رسیدگی کنیم. روسیه قصد دارد برای حمله خود بهانه تراشی کند. این بهانه می تواند یک بمب گذاری ساختگی به اصطلاح تروریستی در داخل روسیه باشد یا کشف گور دسته جمعی ساختگی، حمله پهپادی علیه غیرنظامیان یا یک حمله جعلی و حتی واقعی با استفاده از سلاح‌های شیمیایی باشد. روسیه ممکن است این رویداد را به عنوان پاکسازی قومی یا نسل‌کشی توصیف کند. بالاترین سطوح دولت روسیه ممکن است به صورت نمایشی بحران ایجاد کنند و اینکه روسیه باید برای دفاع از شهروندان یا اقوام روس در اوکراین واکنش نشان دهد. ممکن است حملات متعارفی رخ دهد یا می تواند به شکل حملات سایبری باشد و گروه های خاصی از اوکراینی ها را هدف قرار دهد. در حالی که روسیه بارها هشدارهای ما را رد کرده است آنها به طور پیوسته بیش از ۱۵۰ هزار سرباز در مرزهای اوکراین مستقر و همچنین توانایی لازم برای انجام یک حمله نظامی گسترده را ایجاد کرده اند. متحدان و شرکای ما نیز این اطلاعات را می بینند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان