روسیه مسجد سلطان سلیمان در اوکراین را بمباران کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 8:30

روسیه مسجد سلطان سلیمان در اوکراین را بمباران کرد

شماره: 17106
Aa Aa

روسیه به مسجد سلطان سلیمان در شهر ‌ماریوپل که بیش از ۸۰ کودک و بزرگسال و تعدادی از شهروندان ترکیه در آن پناه گرفته‌ بودند آتش گشوده است.

وزارت امور خارجه اوکراین گزارش داد؛
روسیه مسجد سلطان سلیمان در اوکراین را بمباران کرد

وزارت امور خارجه اوکراین گفت:

نیروهای روسیه مسجدی در شهر بندری ماریوپل در جنوب اوکراین را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر، رسانه‌ها از بمباران و تیراندازی به یک مسجد در اوکراین خبر دادند.

خبرگزاری اوکراینی اینترفکس اعلام کرد که نیروهای روسیه به یک مسجد در شهر ماریوپل آتش گشودند.

اینترفکس به نقل از ‌وزارت ‌‌خارجه اوکراین گزارش داد که روسیه به مسجد «سلطان سلیمان» در شهر ‌ماریوپل که بیش از ۸۰ کودک و بزرگسال و از جمله تعدادی از شهروندان ترکیه در آن پناه گرفته‌اند، آتش گشوده است.

‌منابع و مقام‌های روس هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.

  •  

جنگ اوکراین تاکنون باعث کشته شدن ۷۹ کودک شده است.

از زمان حمله روسیه به اوکراین تا کنون حداقل ۷۹ کودک کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شده اند.

دفتر دادستان کل اوکراین گفت:

این ارقام دقیق نیست  چرا که هیچ راهی برای بازرسی سایت های گلوله‌باران که در آن نیروهای روسی در حال انجام عملیات هستند وجود ندارد.

در گزارش دیگری نیز آمده است که در ۱۶ روز اول جنگ بیش از ۲۸۰ مؤسسه آموزشی در سراسر اوکراین آسیب دیدند که ۱۱۰ مؤسسه آن تنها در منطقه دونتسک در شرق اوکراین آسیب دیدند و ۹ مؤسسه به طور کامل ویران شدند.

  •  

سازمان ملل اعلام کرد تاکنون ۵۷۹ غیرنظامی از جمله ۴۲ کودک در جنگ اوکراین کشته شده اند.

سازمان ملل متحد اعلام کرد که براساس آخرین آمار ثبت شده از زمان آغاز جنگ در اوکراین تا امروز تلفات غیرنظامیان در این کشور به یک هزار و ۵۸۱ نفر شامل ۵۷۹ کشته و یک هزار و دو مجروح رسیده است.

در میان تلفات غیر نظامیان در اوکراین ۴۲ کودک کشته و ۵۴ کودک دیگر مجروح شده اند. بیشترین تلفات غیر نظامیان در مناطقی ثبت شده که هنوز در کنترل دولت اوکراین است.

بر اساس گزارش سازمان ملل مهمترین عوامل این تلفات شامل استفاده از تسلیحات انفجاری با حوزه تاثیر گسترده از جمله گلوله‌باران توپخانه، سیستم های چند منظوره پرتاب راکت، شلیک موشک و بمباران هوایی بوده است.

سازمان حقوق بشر سازمان ملل معتقد است با توجه به درگیری های شدید چند روز اخیر در مناطقی چون خارکف، ماریپول و دونتسک که در آنها گزارش هایی مبنی بر صدها تلفات غیر نظامی منتشر شده آمار واقعی این تلفات به شکل قابل توجهی بیش از موارد ثبت شده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان