سازمان عفو بین‌الملل طالبان را به ارتکاب جنایات نژادی متهم کرد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 8:35

سازمان عفو بین‌الملل طالبان را به ارتکاب جنایات نژادی متهم کرد

شماره: 14539
Aa Aa

طالبان در منطقه مالستان شش تن را با گلوله به قتل رسانده و سه تن را تا حد مرگ شکنجه کرده اند. یک نفر را نیز خفه کرده و دستش را قطع کرده اند.

شورای امنیت سازمان ملل مستندات را گردآوری کند؛
سازمان عفو بین‌الملل طالبان را به ارتکاب جنایات نژادی متهم کرد

عفو بین‌الملل طالبان را متهم کرد بین روزهای چهار تا شش ژوئیه ۹ مرد از اقلیت هزاره افغانستان را شکنجه کرده و کشته‌اند. این کشتار پس از تصرف ولایت غزنی و به صورت «دسته جمعی» انجام شده است.

شاهدان عینی داستان‌های هولناکی از عملیات قتلی که بین چهارم تا ششم ژوئیه در روستای مندراخت در منطقه مالستان افغانستان رخ داده ارائه کرده اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از روسیا الیوم، سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد:

به گفته شاهدان افراد مسلح طالبان شش تن را با گلوله به قتل رسانده و سه تن را نیز تا حد مرگ شکنجه کرده بودند. یک نفر را خفه کرده و دستش را قطع کرده بودند. این قتل وحشیانه احتمالا بخش کوچکی از قتل‌های طالبان است. طالبان اخیرا خط تلفن همراه را در مناق تحت سیطره خود قطع کرد.

اگنس کالامارتا، رئیس عفو بین‌الملل گفت:

«این کشتارهای وحشیانه که با خونسردی انجام شده است، یادآور رفتار گذشته طالبان و نشانه‌ای هولناک از حاکمیت طالبان در آینده خواهد بود.»

عفو بین‌الملل از شورای امنیت خواست قطعنامه ای فوری صادر کرده و در آن از طالبان بخواهد به قوانین حقوق بشر و امنیت و سلامتی تمام افغانی‌ها صرف نظر از اعتقادات دینی شان احترام بگذارد.

این سازمان اعلام کرد:

شورای حقوق بشر سازمان ملل تحقیقاتی را برای جمع‌آوری اسناد و مدارک درباره جنایت‌ها و نقض‌های حقوق بشر درسرتاسر افغانستان انجام دهد. این مسئله برای مبارزه با فرار از مجازات لازم است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان