سازمان ملل از ایران خواست به اجرای کامل برجام بازگردد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 25 ارديبهشت 1403 - 9:45

سازمان ملل از ایران خواست به اجرای کامل برجام بازگردد

شماره: 12077
Aa Aa

گوترش از تصمیم ایران برای نصب سانتریفیوژهای جدید در نطنز ابراز نگرانی و بر لزوم اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تأکید کرده است.

در گزارش دبیرکل سازمان ملل برای شورای امنیت؛
سازمان ملل از ایران خواست به اجرای کامل برجام بازگردد

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل از خروج یکجانبه دولت «دونالد ترامپ»،رئیس‌جمهور آمریکا از برجام و وضع مجدد تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران ابراز تأسف کرد و از ایران خواست که به اجرای کامل توافق هسته‌ای بازگردد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از آسوشیتدپرس، گوترش در گزارش خود به شواری امنیت از ایران درخواست کرده است تا نگرانی‌های مطرح شده درباره برنامه هسته‌ای و موشکی این کشور را برطرف کرده و به «اجرای کامل» مفاد برجام بازگردد.

وی ضمن ابراز نگرانی از تصمیم ایران برای نصب سانتریفیوژهای جدید در تأسیسات غنی‌سازی نطنز بر لزوم اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تأکید کرد و گفت:

اجرای این قطعنامه «از نظر جامعه بین‌المللی تا حد زیادی بعنوان گواهی بر کارآمدی چندجانبه‌گرایی، دیپلماسی و گفت‌وگو و موفقیت در عدم اشاعه هسته‌ای به حساب می آید».

گوترش ضمن انتقاد از جنگ اقتصادی ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت «ابتکارعمل‌هایی در حمایت از روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در دوران فعلی مشکلات اقتصادی و درمانی ناشی از بیماری همه‌گیر کووید-19» تأکید کرد.

شورای امنیت در تاریخ 22 دسامبر ( دوم دی ماه) درباره گزارش دبیرکل سازمان ملل بحث و گفت‌وگو می کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان