سردار احمدیان دبیر شورایعالی امنیت ملی شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 18:55

سردار احمدیان دبیر شورایعالی امنیت ملی شد

شماره: 22259
Aa Aa

علی‌ اکبر احمدیان از سال ۱۳۸۶ تاکنون ریاست مرکز راهبردی سپاه پاسداران را برعهده دارد. او همچنین از اعضای حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

علی شمخانی با حکم رهبر انقلاب عضو مجمع تشخیص شد؛
سردار احمدیان دبیر شورایعالی امنیت ملی شد

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران در حکمی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های ۱۰ ساله «علی شمخانی» در زمان تصدی‌ دبیری شورای‌عالی امنیت ملی «علی اکبر احمدیان» را به این سمت منصوب کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، علی‌ اکبر احمدیان از سال ۱۳۸۶ تاکنون ریاست مرکز راهبردی سپاه پاسداران را برعهده دارد. او همچنین از اعضای حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

وی از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ پس از علی شمخانی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران بود و در فاصله سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶ ریاست ستاد مشترک سپاه پاسداران را برعهده داشت.

دبیر جدید شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران متولد سال ۱۳۴۰ در استان کرمان و از همرزمان حاج قاسم سلیمانی در لشکر ۴۱ ثارالله است. دانشجوی دندانپزشکی که در سال ۵۹ تحصیل در دانشگاه تهران را به صورت موقت رها کرد و به جبهه‌های جنگ رفت. احمدیان سال ۷۹ نیروی دریایی سپاه را به مقصد ریاست ستاد مشترک سپاه ترک کرد.

احمدیان علاوه بر دارا بودن مدرک دکتری دندان پزشکی، فارغ‌التحصیل دکترای مدیریت استراتژیک از دانشگاه عالی دفاع ملی است.

پیشتر، علی شمخانی با انتشار مطلبی در توئیتر از پایان مسوولیت خود در جایگاه دبیری شورای عالی امنیت ملی خبر داده بود.

  •  

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در حکمی علی شمخانی را به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاورت سیاسی رهبری منصوب کردند.

در متن حکم رهبر انقلاب آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای شمخانی دام توفیقه

جنابعالی را به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاورت سیاسی رهبری منصوب می‌کنم. توفیقات شما را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

سیدعلی خامنه‌ای

  •  

رهبر معظم انقلاب همچنین در اجرای اصل یکصد و هفتاد و ششم قانون اساسی با صدور حکمی علی اکبر احمدیان را به نمایندگی خود در شورایعالی امنیت ملّی منصوب کردند.

در متن حکم رهبر انقلاب آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به انتصاب جناب آقای علی اکبر احمدیان به ریاست دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، نامبرده را به نمایندگی رهبری در شورای مزبور به استناد اصل یکصد و هفتاد و ششم قانون اساسی منصوب میکنم. از حضور و تلاش مسئولانه و پیگیر جناب آقای علی شمخانی در این نمایندگی در طول چندین سال تشکر و قدردانی میکنم. توفیق همگان را از خداوند متعال خواهانم.

سیدعلی خامنه‌ای

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان