سردار سلیمانی به دنبال کم کردن تنش با آمریکا بود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 18:34

سردار سلیمانی به دنبال کم کردن تنش با آمریکا بود

شماره: 12322
Aa Aa

پیش تر، عبدالمهدی خبر داده بود که او پیش از دعوت از سردار سلیمانی با ترامپ گفت وگوی تلفنی داشته و ترامپ از وی خواسته برای مذاکره وساطت کند.

رئیس ائتلاف فتح ادعا کرد؛
سردار سلیمانی به دنبال کم کردن تنش با آمریکا بود

هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی به دعوت عادل عبدالمهدی به عراق آمده بود گفت:

روز 31 دسامبر «برادر عزیزم ابومهدی المهندس گفت که قرار است فردا حاج قاسم به عراق سفر کند».

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از انتخاب، وی در یک مصاحبه اظهار کرد:

«امریکایی ها از مدت ها پیش برای ترور حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی برنامه ریزی کرده بودند و موضوع سفارت فقط بهانه بود. ما می دانیم عملیات ترور چطور انجام می شود. برای آن برنامه ریزی طولانی لازم است. بارها به حاج قاسم هشدار داده بودیم اما او بر این باور بود که امریکایی ها آنقدر احمق نیستند که او را در عراق ترور کنند. شهید سلیمانی معتقد بود که امریکایی ها همه کار می کنند تا او را در ایران ترور کنند برای همین داخل ایران محتاط بود و ملاحظات امنیتی را رعایت می کرد».

رئیس ائتلاف فتح گفت:

اطمینان داشتم که حاج قاسم بعد از گرفتن پیام من درباره خطر آمدنش به عراق، تصمیم خود را برای این سفر عوض کرده و فقط قرار بوده به لبنان و سوریه برود اما بعد فهمیدیم که ظاهرا عادل عبدالمهدی نخست وزیر وقت با او تماس گرفته و گفته که ایده هایی دارد که می خواهد با او در میان بگذارد و این طور حاج قاسم تصمیم خود را عوض کرده و از سوریه به عراق آمده است.

او با  بیان این که دوست دارئ از عادل عبدالمهدی پرسیده شود که موضوع این دیدار چه بوده گفت:

«تا جایی که من فهمیدم آمده بود که تنش را با امریکا کم کند نه اینکه عملیاتی علیه امریکایی ها ترتیب دهد. اگر می خواست عملیاتی ترتیب دهد لازم نبود که به عراق بیاید و از لبنان و سوریه و ایران می شد عملیات را هدایت کرد».

پیش تر، «عادل عبدالمهدی» در یک مصاحبه خبر داده بود که پیش از دعوت از سردار سلیمانی با «دونالد ترامپ» گفت وگوی تلفنی داشته و ترامپ از وی خواسته که درباره مذاکره با ایران وساطت کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان