حمله ایران به هر یک از شهروندان آمریکا عواقب سختی خواهد داشت | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 17:59

حمله ایران به هر یک از شهروندان آمریکا عواقب سختی خواهد داشت

شماره: 16323
Aa Aa

او گفته ما آمریکایی ها اختلافات خودمان را بر سر مسائل سیاسی و در قبال ایران اختلاف داریم اما در عزم‌مان در قبال تهدیدها و تحریکات متحدیم.

 جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا؛
حمله ایران به هر یک از شهروندان آمریکا عواقب سختی خواهد داشت

 جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در بیانیه ای با اشاره به تحریم هایی که ایران علیه ۵۱ شخص آمریکایی اعمال کرده مدعی دخالت آن چه شبه نظامیان نیابتی ایران در حمله به نظامیان آمریکایی در خاورمیانه می‌خواند شده است.

به گزارش اسپادانا خبر، سالیوان ادامه داد:

اشتباه نکنید. آمریکا از شهروندانش حفاظت و از آن ها دفاع خواهد کرد. این شامل کسانی می شود که در حال حاضر به آمریکا خدمت می کنند یا قبلا خدمت کرده اند. ما آمریکایی ها اختلافات خودمان را بر سر مسائل سیاسی و در قبال ایران اختلاف داریم اما در عزم‌مان در قبال تهدیدها و تحریکات متحدیم. ما در دفاع از مردم‌مان متحدیم. با متحدان و شرکایمان همکاری خواهیم کرد تا از هرگونه حمله ایران جلوگیری کرده و به آن پاسخ دهیم.

وی گفت:

اگر ایران به هر یک از شهروندان ما حمله کند از جمله هر یک از این ۵۱ نفری که دیروز از آن ها نام برده شده با عواقب سختی رو به رو خواهد شد.

  •  

پیش‌تر، وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه»،به ویژه مواد ۴ و ۵ قانون مذکور، علاوه بر تحریم مقامات ارشد دولت پیشین آمریکا نظیر دونالد ترامپ (رئیس جمهور سابق)، مایک پمپئو (وزیر امور خارجه سابق)، جان بولتن (مشاور امنیت ملی سابق)، مارک اسپر (وزیر دفاع سابق)، جینا هاسپل (رئیس سابق سازمان سیا)، کریستوفر میلر (سرپرست سابق وزارت دفاع) و استیون منوچین (وزیر سابق خزانه داری) و نیز  متیو تالر (سفیر آمریکا در بغداد)، استیو فاگین (معاون پیشین سفارت آمریکا در بغداد) و راب والر (سرکنسول سابق آمریکا در اربیل عراق) که به ترتیب مورخ ۳۰ دی ماه و ۲ آبان ماه ۱۳۹۹ در فهرست تحریمی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند، اشخاص دیگری  را به دلیل ایفای نقش در جنایت تروریستی ایالات متحده آمریکا علیه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان و ترویج تروریسم و نقض حقوق بنیادین بشر تحت تحریم قرار داد.

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تامین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا و به منظور حفظ صلح و امنیت بین المللی و نیز در چارچوب عمل متقابل، تحریم ها را علیه این اشخاص اعمال کرده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان