سطح فقر در کنار این‌همه ثروت ملی مایه خجالت است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 19:11

سطح فقر در کنار این‌همه ثروت ملی مایه خجالت است

شماره: 12073
Aa Aa

درویشیان پس از بازدید از منطقه شهرک صباغان بندر امام خمینی گفته نمی‌شود ۳۰ سال این مردم با این حجم از مشکلات در این مناطق زندگی کنند.

رییس سازمان بازرسی کل ایران عنوان کرد؛
سطح فقر در کنار این‌همه ثروت ملی مایه خجالت است

درویشیان، رییس سازمان بازرسی ایران پس از بازدید از شهرستان ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) گفت:

هر جا برای بازدید رفتیم، اشتغال مطالبه عمومی بود. به‌کارگیری نیروهای بومی و محلی حتماً باید در اولویت شرکت‌های نفتی و پتروشیمی قرار بگیرند. باید راجع به این مشکل فکر شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، درویشیان ادامه داد:

در منطقه شهرک صباغان بندر امام خمینی صحنه‌هایی را از زندگی مردم شاهد بودیم که بسیار تأسف‌برانگیز بود. نمی‌دانم آیا فرماندار یا استاندار این مناطق را دیده‌اند؟ اینکه کنار این‌همه ثروت ملی شاهد این سطح از فقر باشیم باید مایه خجالت مسئولین باشد. وظیفه قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور بررسی کوتاهی‌ها و قصورها و برخورد قانونی با عاملان این کوتاهی‌ها است ولو آنکه ۱۰ سال از آن گذشته باشد. به‌هرحال آنچه مشخص است اینجا حقوق مردم تضییع‌شده است و عامل این تضییع باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

او تأکید کرد که باید مشکلات سکونتگاه‌هایی مانند کمپ بی و چمران حل شود. استاندار و فرماندار باید پیگیری کنند تا مشکلات این مناطق را برطرف کنند. اگر نیاز به اصلاح قانون و مصوبه دولت دارد باید پیگیری شود. نمی‌شود ۳۰ سال این مردم با این حجم از مشکلات در این مناطق زندگی کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان