سن امید به زندگی در ایران از ابتدای انقلاب بیست سال افزایش یافته | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 0:59

سن امید به زندگی در ایران از ابتدای انقلاب بیست سال افزایش یافته

شماره: 8183
Aa Aa

علی لاریجانی، رئیس مجلس می گوید در سال‌های پس از انقلاب تلاش‌های زیادی در جهت بهبود وضعیت بهداشت و سلامت در ایران انجام شده است.

در دیدار با نمایندگان سازمان جهانی بهداشت مطرح شد؛
سن امید به زندگی در ایران از ابتدای انقلاب بیست سال افزایش یافته

علی لاریجانی با نمایندگان سازمان جهانی بهداشت (WHO) درباره کنترل مصرف مواد دخانی در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، در این دیدار رئیس مجلس شورای اسلام به نمایندگان سازمان بهداشت جهانی گفت: اینکه مسئولان حوزه بهداشت و درمان ایران با سازمان بهداشت جهانی ارتباط و تعامل مستمر دارند، برای کشور مفید و سازنده است به ویژه آن که در سال‌های پس از انقلاب، تلاش‌های زیادی در جهت بهبود وضعیت بهداشت و سلامت در کشور انجام شده است کما اینکه سن امید به زندگی از ابتدای انقلاب تاکنون از ۵۵ سال به ۷۵ سال ارتقاء یافته است.

وی یادآور شد: قوانین سودمند و کارآمدی در جهت تأمین بهداشت و سلامت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و مالیات سنگینی برای مواد دخانی وضع شده است. حتی در قانون مالیات بر ارزش افزوده برای دخانیات مالیات اضافه منظور شده است و هر سال نیز در قانون بودجه مالیات این بخش افزایش پیدا می‌کند.

رئیس قوه مقننه اظهار کرد:

تجربیات سازمان بهداشت جهانی در حوزه کاهش مصرف دخانیات مفید است و البته استفاده از این تجربیات باید با الگوی بومی و منطبق با شرایط جغرافیایی ایران صورت گیرد تا به آسیب‌هایی از جمله قاچاق دامن نزند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان