سه سال جنگ اقتصادی ایران در ۱۰۰ سال اخیر بی‌نظیر بوده است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 20:28

سه سال جنگ اقتصادی ایران در ۱۰۰ سال اخیر بی‌نظیر بوده است

شماره: 13084
Aa Aa

روحانی می گوید مقابله با کرونا، شکست تحریم‌ها، بهبود معیشت و تکمیل طرح‌های مهم اقتصادی چهار اصل مهم دولت در چهار ماه باقی مانده است.

رییس جمهوری ایران عنوان کرد؛
سه سال جنگ اقتصادی ایران در ۱۰۰ سال اخیر بی‌نظیر بوده است

حسن روحانی، رییس جمهوری ایران در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: 

در دو استان موج چهارم آغاز شده است و در برخی استان‌های دیگر هم اگر مراعات نکنیم، ممکن است وارد این موج شویم. ما در این یکی دو استانی که اکنون شروع جهش چهارم را مشاهده می‌کنیم، مانند یک خط مستقیم بالا می‌رود و انحنا ندارد و کج نیست. وقتی خط مستقیم به سمت بالا می‌رود معنایش این است که چقدر خطرناک است و چه مقدار آلودگی را سریع‌ منتشر می‌کند. اکنون در برخی از بیمارستان‌هایی که مردم مراجعه می‌کنند یک نفر نیست، همه خانواده یعنی پدر، مادر، برادر، نوه، عروس و داماد و همه با هم مراجعه می‌کنند و این نشان می‌دهد که این ویروس خطرناکی است. کسانی که تست آنها مثبت است باید با همه توان مراقبت شود که از قرنطینه خارج نشوند چرا که این خارج شدن تخلف بزرگ و حتی جرم است که باید با آن برخورد شدید شده و اگر تخلف کردند قاطع با آن برخورد کنیم.  

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی افزود:

سه سال جنگ اقتصادی در ۱۰۰ سال اخیر بی‌نظیر بوده است. سه سال جنگ اقتصادی مدام را هیچ وقت نداشتیم و در جهان هم کمتر اتفاق افتاده است. 

وی با اشاره به دوران باقی مانده از مسئولیت دولت دوازدهم ابراز داشت: چهار ماه از دوران مسئولیت دولت باقی مانده است و همچنان یکی از اولویت‌های ما مقابله با این بیماری و ویروس است. با همه توان تلاش می‌کنیم آن را مهار و کنترل کنیم. با واکسن‌هایی که امروز برنامه‌ریزی شده حتما شرایط نسبتا قابل قبولی خواهیم داشت. مسئله مقابله با ویروس کرونا، شکست تحریم‌ها، بهبود معیشت مردم و تکمیل طرح‌های مهم اقتصادی که در پیشرو داریم، چهار اصل مهم دولت در چهار ماه باقی مانده است.

روحانی با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت:

در مناطقی که آبی و زرد است مراسم مذهبی با اجرای دقیق همه پروتکل‌های بهداشتی آزاد است و مناطقی که نارنجی و قرمز است ممنوع است. البته برای شب‌های قدر هنوز فرصت هست و ممکن است تصمیم خاص برای شب های قدر بگیریم اما فعلا مراکز عبادی به این صورتی که اعلام شد خواهد بود امیدواریم روزهای آینده روزهای سختی پیش روی مردم نباشد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان