سپاه برای کمک به لبنان و سوریه آمد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 12 ارديبهشت 1403 - 5:46

سپاه برای کمک به لبنان و سوریه آمد

شماره: 25104
Aa Aa

او با بیان این که آمریکا و اسرائیل و کل دنیا پذیرفتند که ایران حتما پاسخ خواهد داد گفته امام خامنه‌ای و مسئولان جمهوری اسلامی بر پاسخ ایران تاکید کردند. پاسخ به اسرائیل حق طبیعی ایران است؛ باید منتظر ماند.

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان؛
سپاه برای کمک به لبنان و سوریه آمد

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی گفت:

نیروهای سپاه برای کمک به مقابله با اشغالگران به لبنان و سوریه آمدند.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار داشت:

حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سوریه و لبنان به سال ۱۹۸۲ و بعد از تجاوز اسرائیل به لبنان برمی‌گردد. در آن زمان امام خمینی (ره) زنده بودند و جنگ تحمیلی دشمنان علیه ایران همچنان ادامه داشت و نیروهای سپاه پاسداران در جبهه‌های نبرد بودند اما بعد از تهاجم دشمن صهیونیستی به لبنان نیروهای سپاه پاسداران برای کمک به مقابله با اشغالگران به لبنان و سوریه آمدند. در آن زمان نیروهای ایرانی به منطقه الزبدانی در سوریه آمدند اما بعد از ارزیابی وضعیت قرار بر این شد که گروهی از افسران و کادر سپاه پاسداران برای فعال کردن مقاومت ملی و انتقال تجربیات و دادن مشورت و آموزش و حمایت لجستیکی باقی بمانند.

سیدحسن نصرالله با بیان این که اسرائیل با حمله به کنسولگری ایران در دمشق به خاک ایران تجاوز کرد گفت:

کنسولگری ایران هدف قرار گرفته و این یعنی فقط تجاوز به سوریه نیست بلکه تجاوز به خاک ایران است.

وی گفت که سطح ترور باید مورد توجه قرار بگیرد و سردار زاهدی فرمانده مستشاران ایرانی در سوریه و لبنان بود یعنی حمله در بالاترین سطح انجام شد.

او با بیان این که آمریکا و اسرائیل و کل دنیا پذیرفتند که ایران حتما پاسخ خواهد داد اظهار داشت:

امام خامنه‌ای و مسئولان جمهوری اسلامی بر پاسخ ایران تاکید کردند. پاسخ به اسرائیل حق طبیعی ایران است؛ باید منتظر ماند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد:

سردار زاهدی در همه سال هایی که با ما بود از اثرات ناشی از جنگ رنج می برد و  از جانبازان جنگ تحمیلی بود. ارتباط سردار زاهدی با لبنان از سال ۱۹۸۲ شروع شد و تا سال ۲۰۰۰ با عماد مقنیه همکاری کرد. پس از شهادت عماد مقنیه و پس از صحبت با سردار سلیمانی سردار زاهدی مجددا به لبنان برگشت و تا سال ۲۰۱۴ با ما بود. سردار زاهدی پس از شهادت حاج قاسم و در سال ۲۰۲۰ مجددا به لبنان بازگشت.  ۱۴ سال و در سخت‌ترین شرایط و اوج فتنه‌ها با ما بود، بهترین فرمانده، کمک کننده و مستشار بود که با قدرت از ما حمایت می‌کرد و شخصیت علنی نداشت و رسانه‌ای نمی‌شد. سردار زاهدی آخرین باری که به لبنان آمد گفت «سید! این بار می‌خواهم شهید شده و به حاج قاسم ملحق شوم». شجاعت سردار زاهدی بی‌نظیر بود. سردار زاهدی آخرین باری که در سال ۲۰۲۰ به لبنان آمد گفت سید این بار می‌خواهم شهید بشوم. او می‌گفت وقتی همه منصب‌ها و پست‌ها را ترک کردم و آمدم پیش شما هدف من این است که شهید بشوم. وقتی طوفان الاقصی شروع شد دوست داشت با برادران مقاومت باشد برای همین از روز اول و از ۸ اکتبر با براداران مقاومت در خط مقاومت بود. سردار زاهدی اگر در ایران می‌ماند یک فرمانده بزرگ می‌شد.

او با بیان این که برادران سپاه و سفارت ایران هرگز در امور داخلی لبنان دخالت نمی‌کنند گفت:

هدف آنها تنها تقویت مقاومت و آزادسازی فلسطین است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان