سپاه به مقر جیش الظلم در پاکستان حمله کرد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 23:34

سپاه به مقر جیش الظلم در پاکستان حمله کرد

شماره: 24434
Aa Aa

منطقه هدف قرار داده شده توسط موشک و پهپاد کوه سبز بلوچستان پاکستان است که یکی از بزرگترین مقر‌های گروهک جیش الظلم در آن قرار داشته است.

پاکستان کاردار ایران را احضار کرد؛
سپاه به مقر جیش الظلم در پاکستان حمله کرد

دو مقر مهم گروهک تروریستی جیش الظلم در خاک پاکستان منهدم شدند.

به گزارش اسپادانا خبر، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به نقل از منابع خبری اعلام کرد این مقر‌ها توسط موشک و پهپاد مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شده است.

این حمله توسط سپاه صورت گرفته و رسماً تایید شده است.

منطقه هدف قرار داده شده منطقه‌ای به نام کوه سبز در استان بلوچستان پاکستان است که یکی از بزرگترین مقر‌های گروهک جیش الظلم در آن قرار داشته است.

پاکستان کاردار ایران را احضار کرد

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد:

نقض بی دلیل حریم هوایی خود توسط ایران و حمله به داخل خاک پاکستان را به شدت محکوم می کنیم. این نقض حاکمیت پاکستان کاملا غیرقابل قبول است و می تواند عواقب جدی داشته باشد. پیشتر اعتراض شدید پاکستان به مقام ارشد مربوطه در وزارت خارجه ایران در تهران تسلیم شده است. علاوه بر این، کاردار ایران به وزارت خارجه فراخوانده شده تا محکومیت شدید ما در مورد این نقض آشکار حاکمیت پاکستان به وی ابلاغ شود.

جیش‌الظلم حمله به مراکز خود را تایید کرد

گروهک تروریستی جیش‌‌الظلم طی بیانیه‌ای حمله به مراکز استقرار عناصر خود در مناطق مرزی را تأیید کرد و اعلام کرد که شش پهپاد و تعدادی موشک به این مراکز اصابت کرده است.

پاکستان سفیر خود از تهران را فراخواند؛ او تا اطلاع ثانوی به تهران با نخواهد گشت

▪️ وزارت خارجه پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد:

اسلام‌آباد حمله به خاک خود را غیرقانونی می‌داند و حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌داند. پاکستان از سفیر ایران که اکنون در ایران است خواست که ديگر بازنگردد.

تعلیق کلیه گفت و گوهای دوجانبه تهران-اسلام آباد

حمله شب گذشته ایران، بی دلیل و نقض منشور سازمان ملل متحد بود و پاکستان بر حق پاسخگویی خود به این اقدام ایران تاکید می‌کند. حمله ایران به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست. به ایران اطلاع دادیم که کلیه گفت و گوهای سطح بالا و سفرهای دوجانبه برنامه ریزی شده میان دو کشور را لغو کرده‌ایم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان