سید احمد خاتمی: امام خمینی(ره) جانشین ولی عصر(عج) بود | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 14:03

سید احمد خاتمی: امام خمینی(ره) جانشین ولی عصر(عج) بود

شماره: 7042
Aa Aa

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان گفته: اطاعت از ولی فقیه زیرمجموعه اطاعت از پیامبر و امیرالمومنین و مشروعیت ولایت فقیه به مشروعیت پیامبر است.

اطاعت از ولی فقیه یک واجب شرعی است؛
سید احمد خاتمی: امام خمینی(ره) جانشین ولی عصر(عج) بود

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: استفاده از فتنه‌گران خلاف خط ولایت است این یعنی بخشی از فرمایشات ولایت را گرفتن و بخشی را نگرفتن است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی در بیستمین سالگرد ارتحال آیت‌الله روحانی نماینده فقید ولی‌فقیه در استان مازندران اظهار کرد:

امام که برای تبیین دین الهی و اجرایی کردن ولایت فقیه بسیار سختی دید تنها یک رهبر سیاسی نبود بلکه جانشین ولی عصر(عج) است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: اطاعت از ولی فقیه یک واجب شرعی و زیرمجموعه اطاعت از پیامبر و امیرالمومنین است چون مشروعیت ولایت فقیه به مشروعیت پیامبر است.

این مسوول یادآور شد: در انتخاب ولی فقیه همه می‌توانند نظر دهند اما وقتی ولی فقیه برگزیده شد همه باید همراهی کنند باید این حریم حفظ شود و نقد به صورت قانونی باشد.

خاتمی به اطاعت عملی نه شعاری اشاره کرد و گفت: ما باید مطیع ولایت باشیم نخواهیم که ولایت مطیع ما باشد عده‌ای اینگونه هستند که اگر ولایت حرف آنها را زد اطاعت می‌کنند وگرنه مخالفت می‌کنند که این اسمش ولایت‌مداری نیست ولایت ستیزی است.

وی ادامه داد: ولی فقیه فرمانده است هرچه فرمانده می‌گوید باید چشم بگویی اما عده‌ای مخالفت خود را توجیح می‌کنند، ولایت پذیری یعنی همراه ولایت باشیم چه قبول داشته باشیم چه نداشته باشیم.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: رهنمودهای ولایت یک مجموعه است باید همه رهنمودهای ولایت را پذیرفت نه قسمت‌هایی که به نفع ماست.

این مسوول تصریح کرد: استفاده از فتنه‌گران خلاف خط ولایت است این یعنی بخشی از فرمایشات ولایت را گرفتن و بخشی را نگرفتن است.

خاتمی گفت: انقلابی‌ها بدانند نقد آری انتقاد سازنده آری اما گروه مخالف شدن هرگز، مردم ما مطیع ولایت هستند رهنمودهای ولایت را می‌شنوند، مسئولینی که در راس کارند امضای ولایت پای تایید آنهاست اما مسوولان باید چارچوب‌های مقام معظم رهبری را بپذیرند این ولایت‌مداری است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان