هاشمی رفسنجانی در خصوص رهبری مادام‌العمر دغدغه داشت | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 6:10

هاشمی رفسنجانی در خصوص رهبری مادام‌العمر دغدغه داشت

شماره: 16364
Aa Aa

محمدتقی فاضل میبدی می گوید مرحوم هاشمی رفسنجانی صراحتا اعلام کرد که پاره‌ای از مسائل کشور از دست رهبری خارج است.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم؛
هاشمی رفسنجانی در خصوص رهبری مادام‌العمر دغدغه داشت

محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در توضیح ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی از سخنرانی مرحوم هاشمی رفسنجانی گفت:

در این جلسه‌ که در قم و در سال 1390با حضور مرحوم هاشمی رفسنجانی برگزار شد انتخابات و نظارت‌های استصوابی شورای نگهبان عده‌ای را نگران کرده بود.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفتگو با دیده بان ایران ادامه داد:

آقای هاشمی رفسنجانی به‌شدت نگران بود که چه کسانی برای این مملکت تصمیم می‌گیرند که نمی‌گذارند حتی قول‌های رهبری به سرانجام برسد. ایشان صراحتا اعلام کردند که پاره‌ای از مسائل کشور از دست رهبری خارج است.

او گفت:

این ردصلاحیت‌های گسترده‌ای که اتفاق می‌افتاد باعث ایجاد یک کینه شده و متأسفانه کسانی‌که صلاحیت لازم را دارند ردصلاحیت شده و کسانی ‌که هیچ صلاحیتی ندارند، تایید می‌شوند. چرا باید یک جریان خاص این مملکت را اداره کند؟ در خصوص "حصر" هم صحبت‌هایی شد که چرا نباید مسئله حصر حل شود چون بالاخره یک جدایی میان مردم و حاکمیت پیش آمده بود و اگر این اتحاد ایجاد نشود طبیعتا مشکلات و خطرات فراوانی را برای همه ما ایجاد می‌کند. این جریان خاص همان افرادی هستند که وقتی می‌بینند یک زندانی سیاسی در زندان بیمار است با آگاهی از بیماری وی او را به بیمارستان منتقل نمی‌کنند و آخرش هم با تاخیر فراوان با دست و پای زنجیر شده به بیمارستان منتقل می‌کنند. این افراد و جریان خاص متأسفانه در همه بخش‌های حاکمیت نفوذ کرده‌اند.

او ادامه داد:

همانطور که آقای هاشمی رفسنجانی از قول خود شخص رهبری می‌گویند که اگر رهبری در قانون اساسی محدود بود خیلی شرایط بهتر بود. طبیعتا رهبری مادام‌العمر چیزی است که خیلی با دنیای امروز و مسائل سیاسی حال حاضر جور نیست. به هر حال هرچه ما زمانی مدیریت مسئولین را محدودتر کنیم به نفع کشور است. هر چه پاسخگویی کمتر و قدرت‌ها بیشتر باشد مشکلات طبیعتا بیشتر و بزرگ‌تری ایجاد می‌شود. این اواخر آقای هاشمی رفسنجانی بسیار زیاد در خصوص همین رهبری مادام‌العمر دغدغه داشتند که چرا در قانون اساسی ما برای رهبری سقف زمانی مشخصی وجود ندارد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان