سید حسن خمینی می گوید اصلا مدافع وضع کنونی ایران نیست | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 21:18

سید حسن خمینی می گوید اصلا مدافع وضع کنونی ایران نیست

شماره: 12970
Aa Aa

او گفته با توجه به جامعه مذهبی ایران هیچ وقت جریانی که با مذهب ستیز می‌کند در چشم انداز فعلی به نتیجه نمی‌رسد و نمی‌تواند اکثریت را به دست بیاورد.

آقای خامنه‌ای حالت متفاوتی برای نوجوانان دهه ۶۰ داشتند؛
سید حسن خمینی می گوید اصلا مدافع وضع کنونی ایران نیست

سید حسن خمینی گفت:

انصاف گمشده امروز ماست. اگر کسانی که در مصدر امور هستند یک لحظه فکرکنند که اگر رقبای آنها جای آنها بودند و همین رفتاری که با ایشان می‌کنند را با خودشان می کردند فکر می‌کنم در رفتار امروزشان تجدیدنظر می کردند. در همین رقابت‌های انتخاباتی می‌بینید یک طرف از الان در حال آماده کردن ستاد است، طرف مقابل اصلا نمی‌داند که نهادهای نظارتی آیا او را تایید می‌کنند؟ آیا تا آن روز امکان تحرک انتخاباتی به او می‌دهند؟

او در گفتگو با اعتماد اظهار کرد:

وقتی می‌گویید آیا کسی می‌تواند اعتراض کند، من می‌گویم این مسئله، مسئله بسیار متمایزی است. مطلق انگاری نکنید. اولا بخشی از معترضین، جوانان عدالتخواه هستند که برای اعتراضشان هزینه نمی‌دهند و هر چه بخواهند به همه می‌گویند. در مورد بخش‌های دیگر جامعه که اعتراض می‌کنند هم باز درصد دارد. یعنی یک جاه‌هایی مواردی هم ممکن است و مواردی نه. دوره زمانی هم موثر است. ممکن است در دوره‌ای نتوانید انتقاد کنید چون به تریجِ قبای فلان قاضی برمی‌خورد. الان قوه قضائیه دُز حساسیت را پائین آورده است.

سید حسن خمینی گفت:

بنده اصلا مدافع وضع کنونی نیستم اما مراقب باشید که میزان انتقاداتان به یأس نکشد. فکر نکنید هیچ کار نمی‌شود کرد. اگر نمی‌شود پس اصلا نباید حرف بزنید. پس ما معترضیم ولی باید تلاش کنیم راه آن را هموار کنیم البته معتقدم با توجه به جامعه مذهبی ما هیچ وقت جریانی که با مذهب ستیز می‌کند حداقل در چشم انداز فعلی به نتیجه نمی‌رسد و نمی‌تواند اکثریت را به دست بیاورد ولی اینکه حالا به اکثریت نمی‌رسد پس حقی برای حرف زدن هم ندارد درست نیست اما آیا چون محق است در عین حال حق دارد که توهین کند؟ نه، آیا چون حقی ندارد باید ساکت باشد؟ باز هم نه، باید حرفش را بزند.

او در واکنش به اینکه پس از رد صلاحیت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری چه حسی داشته گفت: «هیچ» و در پاسخ به سوالی دیگر که آیا از رد صلاحیتش متعجب نشده هم پاسخ منفی داد و گفت: «خیر»

سیدحسن خمینی گفت: من بی تعارف می‌گویم، آقای خامنه‌ای هم واقعا یک حالت متفاوتی برای ما نوجوانان دهه ۶۰ داشتند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان