سیدمحمد خاتمی می گوید مردم نیاز به قیم ندارند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 19:12

سیدمحمد خاتمی می گوید مردم نیاز به قیم ندارند

شماره: 13209
Aa Aa

در بخشی از پیام رئیس دولت اصلاحات آمده نمی‌توان انتخابات به هر شکل و شیوه را عین مردم‌سالاری دانست؛ استبداد عامل نگون‌ساری است.

رئیس دولت اصلاحات از دولت روحانی انتقاد کرد؛
سیدمحمد خاتمی می گوید مردم نیاز به قیم ندارند

سیدمحمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات در پیامی خطاب به کنگره حزب جمعیت زنان نواندیش، «استبداد و استبداد‌زدگی» را «عامل نگون‌ساری» خواند.

به گزارش اسپادانا خبر، در پیام خاتمی آمده است:

بار‌ها گفته‌ام و تکرار می‌کنم که برای جامعه ما و جوامعی مانند ما بلکه به یک معنی برای بشریت و تاریخ، استبداد و استبدادزدگی عامل نگون‌ساری بوده است. نمی‌توان انتخابات به هر شکل و شیوه را عین مردم‌سالاری دانست. شرکت یا عدم شرکت مردم در انتخابات امری نیست که صرفا با توصیه و نصیحت یا امر و نهی محقق شود بلکه باید زمینه‌های عینی آن فراهم آید. مردم آگاه و رشید نیاز به قیم ندارند. نظارت بر آن (انتخابات) که امری لازم است به هیچ‌وجه نباید منافی حق انتخاب مردم و به صورت اعمال قیمومیت بر آنان باشد. وقتی مردم انتخاب کردند باید مطمئن باشند که خواسته‌های آن‌ها قابل تحقق است. با اینکه علی‌الظاهر همه خیرخواهان از نسل نظام تا بخش‌های فرودین آن می‌خواهند که انتخابات پرشور و پررونق برگزار شود و بر آن نیز تاکید می‌شود متاسفانه فشار‌هایی هست که در عمل تحقق این خواست را دشوار یا منتفی می‌کند.

خاتمی آورده است:

فعلا در مورد انتخابات شورا‌ها اولا عدم استقبال از نامزدی در انتخابات که در پاره‌ای موارد حتی تعداد نامزد‌ها برابر تعداد اعضای شورا نیست، نشانه روشنی است بر دلسردی جامع هم در رای‌دهندگان و هم رای‌گیرندگان. ترکیب هیات‌های اجرایی و نیز گزارش‌هایی که بعضی از مراکز دولتی اطلاعاتی درباره افراد می‌دهند، نگرانی را نسبت به حذف گسترده در همین مراحل اولیه بیشتر می‌کند. دولت محترم اگر نه صددرصد، می‌توانست و می‌تواند به گونه‌ای دیگر عمل کند.

 

منبع| اعتمادانلاین

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان