سیمای شهر تهران را اسلامی می کنیم | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 9:44

سیمای شهر تهران را اسلامی می کنیم

شماره: 8913
Aa Aa

صادق‌زاده از راه اندازی دستگاه‌های اذان‌گو در 708 نقطه شهر تهران خبر داده و گفته شاهد حضور بیشتر روحانیان در ایستگاه‌ های مترو خواهیم بود.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران؛
سیمای شهر تهران را اسلامی می کنیم

جواد صادق‌زاده، مشاور شهردار و رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران گفت:

یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، حمایت از مساجد، تجهیز و تقویت آنهاست اما در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی، میزان بودجه درنظر گرفته شده برای فعالیت‌های دینی شهرداری کمتر شده است. بر اساس آمار و ارقام، تهران در میان سایر استان‌های کشور، کمترین مساجد را دارد و فقیرترین استان از لحاظ دارا بودن مسجد در کل کشور است. در کل ایران به اِزای هر 1100 نفر یک مسجد و در شهر تهران به هزای هر 4340 نفر یک مسجد وجود دارد. سرانه مساحت مساجد به جمعیت شهر تهران هم 15سانتی‌متر به ازای هر نفر است که طبق استانداردها برای هر فرد حداقل نیاز به 7/6 متر فضای مذهبی و فرهنگی در شهر وجود دارد. تهران بر اساس امکان دسترسی به مسجد، به ازای هر 1000 نفر؛ نیازمند ساخت 6689 مسجد است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، صادق زاه اظهار کرد:

حمایت از برنامه‌های فرهنگی هنری به ویژه برنامه‌های مذهبی مساجد یکی از رسالت‌های ما محسوب می‌شود. تقریباً در همه مناسبت‌های ملّی ـ مذهبی برنامه‌های متنوعی از جمله مساعدت و توزیع محصولات فرهنگی برای مساجد را داریم.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران گفت:

یکی از فعالیت‌های دیگر مرکز، برپایی اقامه نماز جماعت است. اکنون بیش از سیصد نماز جماعت در مراکز و نهادهای مختلف شهرداری برگزار می‌شود که کار هماهنگی‌های آن را مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری دنبال می‌کند. یعنی 330 روحانی هر روز در مراکز و نواحی مختلف شهرداری به اقامه نماز می‌پردازند. بدین منظور برای ائمه جماعات نیز دوره‌های آموزشی متعددی درنظر گرفته است. در دوره شهرداری جدید با تأکید بسیار به دست‌اندرکاران این پروژه، دستور ساماندهی سیستم یکپارچه پخش اذان در شهر داده شد. در ملاقاتی که شهردار تهران با مراجع عظام تقلید در قم داشت به تلاش برای تغییر سیمای شهر، به شهر اسلامی و شنیدن صدای دل‌انگیز اذان در همه نقاط شهر تأکید کرد. حضور روحانی آقا و خانم در ایستگاه‌های پرتردد مترو جهت مشاوره دینی و مذهبی از جمله کارهایی است که از گذشته انجام می‌شده که با تشکیل و معرفی اعضای جدید شورای اقامه نماز و امر به معروف مترو در چند روز اخیر، شاهد افزایش این نیروها خواهیم بود. واگن‌های ابتدایی و انتهایی برای بانوان در نظر گرفته شده که ورود آقایان ممنوع است و توسط مأموران و راهبر کنترل می‌شود، از واگن‌های دیگر قطار نیز خانواده‌ها و اشخاص استفاده می‌کنند و این منطقی نیست که در این واگن‌ها جداسازی انجام شود؛ چراکه باید برای هر واگنی یک مأمور گذاشت که امکان‌پذیر نیست.

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان