شلیک انبوه موشک‌های بالستیک زمین به زمین توسط سپاه پاسداران | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 5:42

شلیک انبوه موشک‌های بالستیک زمین به زمین توسط سپاه پاسداران

شماره: 12421
Aa Aa

فرمانده هوافضای سپاه استفاده از هوش مصنوعی را تولد قدرت جدید سپاه خوانده و فرمانده سپاه گفته پیام این رزمایش اراده مصمم در دفاع از نظام است.

مرحله اول رزمایش پیامبر اعظم (ص) برگزار شد؛
شلیک انبوه موشک‌های بالستیک زمین به زمین توسط سپاه پاسداران

مرحله اول رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۵ سپاه پاسداران با رمز مقدس یا فاطمه الزهرا (س) با شلیک انبوه موشک‌های بالستیک زمین به زمین و اجرای عملیات توسط پهپادهای تهاجمی بمب افکن در منطقه عمومی کویر مرکزی ایران برگزار شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، در این مرحله از رزمایش که با حضور حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، حاجی‌زاده و فرمانده نیروی هوافضای سپاه برگزار شد با بهره‌گیری از نسل جدید موشک های بالستیک زمین به زمین و پهپادها، تهاجم ترکیبی به پایگاه دشمن فرضی و انهدام تمامی اهداف تعیین شده انجام پذیرفت.

در مرحله اول این رزمایش، پس از حمله پهپادهای تهاجمی بمب افکن نیروی هوافضای سپاه از همه جهت ها به سپر موشکی دشمن فرضی و انهدام کامل هدف ها، انبوه موشک های بالستیک نسل جدید سپاه در کلاسهای ذوالفقار، زلزال و دزفول هم به سمت اهداف تعیین شده شلیک و اینگونه ضربات مهلکی بر پایگاه فرضی دشمن وارد کرد.

این موشک ها به سرجنگی جدا شونده، قابلیت هدایت در خارج از جو و قدرت اخلال و عبور از سپر موشکی دشمن مجهز شده اند.

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه برگزاری مرحله اول رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۵ از مرحله نخست این رزمایش به عنوان عملیات شبیه سازی تهاجم به نقاط قوت و ارکان دفاعی دشمن نام برد و اظهار کرد:

با به کارگیری نسل جدید موشک ها و پهپادهای تهاجمی امروز به توانمندی جدیدی دست یافته ایم. موشک هایی که در این مرحله از رزمایش مورد استفاده قرار گرفت نسل جدید موشک های بالستیک هستند که دارای سرجنگی جدا شونده با RCS و سطح مقطع راداری پایین هستند و زمان عملیاتی و آماده شدن آنها نسبت به گذشته به یک دهم کاهش یافته است. این موشک‌ها در کمتر از ۵ دقیقه از زمان استقرار، عملیاتی شده و قابلیت پرتاب خواهند داشت. با ترکیب این قابلیت های جدید موشکی با عملیات پهپادی و استفاده از فناوری هوش مصنوعی امروز امکان و قدرت جدیدی در سپاه متولد شد.

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در حاشیه برگزاری این همایش گفت:

بکارگیری حجم زیادی از پهپادهای تهاجمی رزمی مجهز به فناوری‌های پیشرفته هدایت و کنترل و هوش مصنوعی در هدف یابی و هدف زنی در کنار شلیک موشکهای بالستیک و انهدام اهداف با دقت بسیار زیاد در مرحله اول رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۵ صحنه‌های باشکوهی از اقتدار و توان بازدارنده دفاعی ایران اسلامی را به نمایش گذاشت. آزمون موفق فناوری‌های نوین در سیستم های هدایت و کنترل موشک و پهپاد و فرماندهی و کنترل بسیار دقیق صحنه عملیات مشترک راهبردی از ویژگی های برجسته این رزمایش بود و به فضل الهی امروز نیروی هوافضای سپاه به خوبی توانست با به کارگیری فناوری موشکی و پهپادی تمام هدف های مورد نظر در رزمایش را با دقت مورد اصابت قرار دهد.

فرمانده کل سپاه پیام رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۵ را اقتدار و اراده مصمم جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حاکمیت ملی، صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش ها برابر دشمنان اسلام و ایران توصیف کرده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان