ضابطین موظف به برخورد با کشف حجاب هستند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 17:10

ضابطین موظف به برخورد با کشف حجاب هستند

شماره: 23238
Aa Aa

محسنی اژه‌ای گفته امروز دشمن بر روی ناامید کردن مردم و بی‌اعتماد کردن آنها نسبت به کارگزاران و ایجاد اختلاف در جامعه متمرکز شده است.

صدور کیفرخواست سه تن از عوامل حادثه تروریستی شاهچراغ؛
ضابطین موظف به برخورد با کشف حجاب هستند

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در بیست و چهارمین همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب گفت:

چنانچه در انجام وظایف و مسئولیت‌های محوله تلاش و اهتمام مجدانه را به خرج ندهیم معلوم نیست که عذر و بهانه‌هایی نظیر نبود تجهیزات و زیرساخت‌ها و یا حتی تمسک به خلاء قانونی از ما پذیرفته باشد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از میزان، او اظهار داشت:

مسؤول قضایی باید فهم درستی از قانون داشته باشد و به محض مواجهه با یک مسئله یا مشکل بدون تحقیق صرفاً به خلاء قانون استناد نکند بلکه با مطالعه و تحقیق و همفکری، راهکار غلبه بر مشکل را در چارچوب قوانین موجود بیابد. امروز دشمن بر روی ناامید کردن و ایجاد یأس در مردم و بی‌اعتماد کردن آنها نسبت به کارگزاران نظام و همچنین ایجاد اختلاف در جامعه متمرکز شده است. باید همه ابعاد و زوایای این ترفند و حربه دشمن را بشناسیم و مبتنی بر همین شناخت در زمان وقوع جرم نسبت به انگیزه عوامل و عناصر جرم، نحوه تعقیب و مجازات آنها و در صورت امکان شیوه اصلاح مجرمین اقدامات مقتضی را ترتیب دهیم.

وی همچنین از صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست برای سه تن از عوامل حادثه تروریستی ۲۲ مرداد شاهچراغ شیراز خبر داد و بیان کرد:

باید از مسئولان قضایی ذیربط در استان فارس از جمله دادستان مرکز استان که در این مرحله ظرف مدت کوتاهی، با اعمال نهایت سرعت و دقت و لحاظ موازین قانونی و با عنایت به ابعاد و اطرف گسترده قضیه (که همچنان ادامه دارد) مبادرت به صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست برای سه تن از متهمان حادثه تروریستی ۲۲ مرداد شاهچراغ کردند قدردانی به عمل آورد.

او در مورد موضوع حجاب و عفاف و ناهنجاری‌های اجتماعی در جمع دادستان‌های سراسر کشور گفت:

توقع به حق مردم آن است که با ناهنجاری‌های اجتماعی و جرم کشف حجاب برخورد قانونی صورت گیرد. ما از میانه‌های سال گذشته و در همین امسال مستمراً تاکید داشتیم که در این زمینه قانون وجود دارد و موضوع مورد اشاره جرم مشهود است؛ کیفیت برخورد با جرم مشهود نیز در قانون مشخص و مصرح است. ضابطین موظف به برخورد با جرم مشهود هستند، ما در این رابطه توصیه‌ها و دستورات مقتضی را در سال گذشته به بخش‌ها و دستگاه‌های ذی‌صلاح صادر کرده‌ایم و معتقدیم تا قبل از تصویب و قانونی شدن لایحه عفاف و حجاب در امر برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و جرم کشف حجاب باید از قانون موجود استفاده کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان