طالبان با تهیه لیست سیاه جست‌وجوی خانه به خانه را آغاز کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 14:19

طالبان با تهیه لیست سیاه جست‌وجوی خانه به خانه را آغاز کرد

شماره: 14535
Aa Aa

طالبان هنگام تعقیب اعضای خانواده همکار دویچه وله یکی از اعضای خانواده او را به ضرب گلوله کشته و یک نفر دیگر را نیز به شدت زخمی کرده اند.

شناسایی شهروندان افغان همکار نیروهای آمریکایی و ناتو؛
طالبان با تهیه لیست سیاه جست‌وجوی خانه به خانه را آغاز کرد

كريستين نلمن، رييس يك گروه تحقيقاتی در نروژ در گزارشی به سازمان ملل نوشته كه طالبان جست‌وجوی خانه به خانه برای یافتن افرادی که با نیروهای ناتو یا دولت برکنارشده افغانستان همکاری می‌کرده‌اند و اقدام به تهدید خانواده های آنها را آغاز کرده است.

به گزارش اسپادانا خبر، دویچه وله نیز گزارش داده است طالبان هنگام تعقیب اعضای خانواده یک همکار این بنگاه خبری یکی از اعضای خانواده او را به ضرب گلوله کشته و یک نفر دیگر را نیز به شدت زخمی کرده اند.

طالبان خانه به خانه به دنبال خبرنگار دویچه وله که اکنون در آلمان کار می‌کند بوده اند.

مدیر عامل دویچه وله تاکید کرده است که طالبان در حال جستجوی سازمان‌یافته برای شناسایی روزنامه‌نگاران در کابل و ولایات هستند.

شماری از خبرنگاران رسانه‌های دیگر نیز ربوده یا کشته شدند. نعمت الله همت یکی از همکاران تلویزیون خصوصی توسط طالبان ربوده شده و طوفان عمر رئیس یک رادیوی خصوصی به دست طالبان کشته شده است.

طالبان علاوه بر روزنامه‌نگاران همکاران محلی نهادهای بین‌المللی را نیز مورد پیگرد قرار داده‌ و براساس تازه ترین گزارش سازمان ملل در حال شناسایی شهروندان افغان است که با نیروهای آمریکایی و ناتو همکاری کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه گفته طالبان "لیست سیاه" افرادی را که می‌خواهند دستگیر کنند تهیه کرده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان