طرح تشدید تحریم‌های نفتی ایران تصویب شد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 16:57

طرح تشدید تحریم‌های نفتی ایران تصویب شد

شماره: 23894
Aa Aa

این طرح در حالی درمجلس نمایندگان به نصویب رسیده که علی‌رغم تحریم‌های ایالات متحده صادرات نفت خام تهران در حال افزایش است.

با ۳۴۲ رای موافق مجلس نمایندگان آمریکا؛
طرح تشدید تحریم‌های نفتی ایران تصویب شد

مجلس نمایندگان طرحی را با ۳۴۲ رای موافق در برابر ۶۹ رای مخالف تصویب کردند که تدابیری را برای بنادر و پالایشگاه‌های خارجی تعیین می‌کند که هر گونه نفت صادر شده از ایران را به‌عنوان نقض تحریم‌های آمریکا در نظر می‌گیرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، طرح موسوم به «توقف پهلو گرفتن کشتی‌های حامل نفت ایران» که با حمایت نمایندگان آمریکایی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به تصویب رسید برای تبدیل شدن به قانون نیازمند تائید مجلس سنا و امضای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکاست.

مایک لاولر، نماینده جمهوری‌خواه و جرد موسکوویتز، نماینده دموکرات در بیانیه‌ای تاکید کردند که این طرح پیامی روشن و قوی به بازیگرانی همچون چین و روسیه و همچنین دیگران مبنی بر این می‌فرستد که به ایران برای دور زدن تحریم‌ها کمک نکنید و به این کشور را برای تامین مالی تروریسم کمک نرسانید یا اینکه با عواقب آن روبرو شوید.

این طرح در حالی درمجلس نمایندگان به نصویب رسیده است که علی‌رغم تحریم‌های ایالات متحده علیه صادرات نفت ایران به بهانه برنامه هسته‌ای صادرات نفت خام تهران در حال افزایش است.

داده‌های شرکت‌های مشاوره FGE و Vortexa در ماه سپتامبر نشان می‌دهد که صادرات نفت خام ایران حدود ۱.۵ میلیون بشکه در روز بوده و به بالاترین حد خود در بیش از چهار سال گذشته رسیده است که بیش از ۸۰ درصد آن به چین ارسال شده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان