طرح فروش نفت به مردم ایران تو دهنی به آمریکاست | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 4:09

طرح فروش نفت به مردم ایران تو دهنی به آمریکاست

شماره: 10983
Aa Aa

حسن روحانی با بیان این که هیچ وقت به سوی بانک مرکزی دست دراز نکرده ایم گفته کاخ سفید متوجه اشتباه خود شده و اکنون درمانده‌ شده است.

در جلسه هیات دولت ایران مطرح شد؛
طرح فروش نفت به مردم ایران تو دهنی به آمریکاست

«حسن روحانی» در جلسه هیات دولت ایران با بیان اینکه ماه محرم برای ما مدرسه گسترده و بزرگی در سطح جامعه، دنیای تشیع و اسلام و حتی در سطح مناطق بزرگی از جهان است اظهار داشت:

امام حسین (ع) به ما می‌گوید خود را برای روز سختی و امتحان آماده کنید. ایران قرن‌ها پرچمدار عزاداری بوده است هرچند شکل عزاداری ممکن است فرق کند. دستورالعمل‌ها را رعایت کرده و از اجتماعات پرهیز کنیم. یکی از راه‌های عزاداری رسیدن به اهداف امام حسین (ع) است. این اهداف احترام به شریعت و مناسک است و یکی از اصول دینی احترام به جان خود و مردم است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، روحانی با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در مراسم عزاداری‌های حسینی ابراز کرد: همه از فضای مجازی، صداوسیما و مردم به هر شکل باید پرچم عزا را به اهتزار درآورند:

فضا باید از روز جمعه حسینی باشد و هر کسی به جامعه نگاه کند، عشق به امام حسین (ع) را ببیند که به قول امام (ره) هرچه داریم از محرم و صفر داریم و عاشورا و تاسوعا ما را پیروز کرده است. امسال با همان شکوه و رعایت اصول بهداشتی عزاداری را برگزار می‌کنیم. همه مسوولان تکایا، حسینیه‌ها و مساجد به وظایف خود عمل می‌کنند.  

وی با اشاره به همزمانی ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) با هفته دولت یادآور شد:

سختی‌ها را که مشاهده می‌کنیم یادمان می‌آید در سال‌های ۵۹ و ۶۰ چه سختی‌هایی داشتیم. در هفتم تیر بزرگترین شخصیت‌های ما را شهید کردند و فکر کردند کل نظام تعطیل می شود. گفتند مجلس، قوه قضاییه و دولت تعطیل شده اما مسئولان و مردم ما و هدایت‌های امام (ره) نگذاشتند مجلس یک روز هم تعطیل شود. بعد از حادثه هفتم تیر وقتی مجلس تشکیل شد چون عدد برای تشکیل جلسه کم بود برخی از نمایندگان با برانکارد به مجلس آمدند که جلسه مجلس رسمیت پیدا کند. احساس من در آن روز این بود که هیچ کسی نمی‌تواند ما را شکست دهد. با آن توطئه نتوانستند نظام را زمین بزنند در یک فاصله بسیار کوتاهی حدود دو ماه- مرداد و شهریور- در هشتم شهریور یک توطئه دیگر مشابه هفتم تیر طراحی کردند و مقامات عالی دولتی، رییس جمهوری و نخست وزیر و مقامات امنیتی را به شهادت رساندند. صدای انفجاری که از همین ساختمان که ما اکنون در آن  قرار داریم به گوش ما که آنزمان در مجلس شورای اسلامی بودیم رسید و دودی که از این ساختمان بلند می‌شد همه فکر می‌کردند که این ضربه نهایی است و مارا از پا در می‌آورند اما هر جا ما دچار مشکل شدیم مردم به صحنه آمدند.

روحانی گفت: همه مشاهده کردند حضور مردم در هفتم تیر با شعار «ایران از پر از بهشتی» و در هشتم شهریور استکبار را لرزاند؛ حضور امام راحل قدرت آنها را در هم شکاند. هر کاری کردند که این نظام را از چشم مردم بیاندازند و پرچمداران و سرداران بزرگ ایران و نظام را به شهادت رساندند اما مردم با روحیه ای قوی‌تر و با نفسی بلندتر به صحنه می‌آمدند چون برای انقلاب و نظام خود نمی‌ترسند و نمی‌هراسند. هر چه مشکل پیش آمد قدرت ایمان مردم قوی‌تر شد البته گاهی یک تکانه‌ای بزرگی ایجاد شد اما مردم نترسیدند و ایستادگی و مقاومت کردند. در هفته دولت یک مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش داریم مانند توطئه‌های سال‌های ۶۰ که علیه ما طراحی کردند امروز نیز استکبار جهانی توطئه‌هایی را علیه ما طراحی کرده است. آن زمان می‌خواست با شکستن مسئولان، نظام را به زمین بزند روز دیگر هم با جنگ تحمیلی و امروز با جنگ اقتصادی این هدف را دنبال می‌کند.

روحانی افزود: در هفته دولت به مردم قول می‌دهیم با همه توان در صحنه باشیم و می‌دانیم آنها توطئه‌ها را مانند سال ۶۰ در سال ۹۷ و ۹۸ را برگرداندند البته آنهایی که کامل برایشان ملموس نیست با زبان دیگری حرف می‌زنند اما این موضع برای اکثریت قاطع جامعه ما ملموس است. چون سال ۶۰ دشمن به شکل دیگری این توطئه‌ها را تکرار می‌کند اما ما قدرت و توان خود و ایستادگی و تاب آوری خود را از دست نخواهیم داد. مردم باید بدانند که دولت با همه توان در خدمت آنها است حالا اگر جایی موفقیت کامل دارد به خاطر حضور، شور و کمک مردم است. در جایی هم موفقیت دولت کم باشد مردم باید بدانند دولت یک روز را برای استراحت تعطیل نکرده و تمام روزها در صحنه بوده است و مخصوصا امسال با این سختی‌ها و مشکلات یک روز و یک ساعت را هم تعطیل نخواهد کرد و در صحنه حاضر است و برابر دشمن سر فرود نمی‌آورد. دشمن به دنبال تسلیم کردن ما و یا به دنبال بهم زدن جامعه و ایجاد بحران است که به این اهداف نخواهد رسید. دشمن به دنبال این بود که مردم برای آنها فرش قرمز بیندازند و وارد کشور شوند که این برنامه ریزی را برای سال ۹۷ طراحی کرده بودند که ۲۲ بهمن داشتند که ملت برای آنها فرش قرمز می اندازند و اینها جشن چهل سالگی انقلاب را نمی توانند برگزار کنند اما  کسی برای آنها که در این کشور جنایت کرده فرش قرمز نمی اندازد.

وی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: چرا در ۲۸ مردداد ۳۲ کودتا و دولت قانونی ایران را سرنگون و یک جبار را بر سر مردم مسلط کردید؟ شما علیه دموکراسی و دولت قانونی کار کردید و طاغوت و دیکتاتوری را بر مردم مسلط کردید و همین راه غلط را هم اکنون نیز ادامه می دهید و مرتب شکست خوردید و دوباره همان راه اشتباه را تکرار کردید و ادامه دادید.

روحانی افزود: مردم ایران به خوبی در این روزها شاهد بودند هم در ۲۸ مرداد ۳۲ بود که دشمن به ظاهر در آن سال یک موفقیت ظاهری به دست آورد اما در باطن مسیر آنها نادرست بود اما امروز در ۲۴ مرداد ۹۹ هم در ظاهر هم نتواستند پیروزی به دست بیاورند و در شورای  امنیت شکست خوردند، این همه خود را مهیا کردند، افراد را فرستادند و کاسه گدایی در کشورهای مختلف در دست گرفتند و تلفن زدند حتی روز رای گیری مدوام در حال فشار به کشورهای دیگر بودند اما باز هم شکست خوردند. از ۱۱ کشوری که در شورای امنیت سازمان ملل به طرح تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رای ندادند و از دو کشور دوست -روسیه و چین - که برابر آمریکا با قاطعیت رای منفی دادند، تشکر می‌کنم.

وی گفت: آمریکا تنها مانده است. ملت این عظمت را باید مشاهده کنند زیرا این پیروزی متعلق به ملت است و دولت هم نماینده و خادم مردم است و این اتفاق در تاریخ سازمان ملل بی سابقه است؛ در سال ۹۷ خود رییس جمهوری آمریکا در شورای امنیت آمد و سران همه ۱۴ کشور را دعوت کرد تا علیه برجام رای دهند، همه این کشورها علیه او حرف زدند و خود ترامپ در جلسه حاضر بود و همه علیه او حرف زدند؛ یک کشور در شورا نبود که به نفع او صحبت کندو این شکست مفتضحانه سال ۹۷ آمریکا بود و این بخاطر تدبیر نظام و دولت بود.

روحانی افزود: اگر آن روز که آمریکا خروج از برجام را اعلام کرد ما نیز روز بعد از برجام خارج می‌شدیم دیگر برای آمریکا هزینه‌ای نداشت و تمام قطعنامه‌های شورای امنیت و سازمان ملل علیه ایران بر می‌گشت و آنها بدون هزینه به ما خیانت کرده بودند. ما این هزینه را به آنها تحمیل کردیم، ایستادیم و با تدبیر عمل کردیم و در مهرماه همان سال که جلسه شورای امنیت تشکیل شد همه بر ضد او صحبت کردند. آمریکا از هر پیمان و قرارداد مفیدی که بوده خارج شده و بیرون آمده. چرا دشمن و حماقت دشمن را نمی‌بینیم. گاهی حرف‌های عجیب در گوشه‌ و کنار زده می‌شود و دچار حیرت می‌شویم. اگر دولت قوی باشد یعنی نظام قوی است، اگر دولت بشکند یعنی نظام شکسته است. همه ما می‌دانیم بار سنگین و اصلی اجرایی بر دوش دولت است. این دولت است که اگر یک روزی بشکند، آموزش، بهداشت، برق و آب مردم از بین می‌رود. اگر دولت یک روز یا یک ساعت نباشد همه خدماتی که به مردم ارائه می‌شود، اعم از مواد غذایی در فروشگاه‌ها و همه نیازمندی‌ها و صنعتی که برای دولت و ملت است از بین می‌رود.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه تقویت نظام به نفع همه ما است اظهار داشت: البته ما در این شرایط خاص، می‌فهمیم و می‌دانیم که دشمن با فشارهایش به اهدافش نرسیده و نخواهد رسید اما مردم را دچار مشکلاتی کرده و به آنها آزار رسانده و می‌رساند. ما باید در برابر دشمن بایستیم چرا که این دوره تمام می‌شود. اگر کسی در ایران فکر می‌کند که این حکومت جبار کاخ سفید و این تحریم‌های ظالمانه دائمی است هر دو را اشتباه کرده است. هم جباران کاخ سفید برای همیشه نمی‌مانند و هم تحریم برای همیشه نمی‌ماند و تحریم می‌شکند و از بین می‌رود. ما یکی دو سال مقاومت کردیم و خواهیم کرد و به آنها هم فهمانده‌ایم که اشتباه کرده‌اند آنها هم کاملا این موضوع را فهمیده‌اند. کاخ سفید کاملا متوجه اشتباه خود شده است منتها آنها راهی را رفته‌اند که اکنون در آن درمانده‌اند و اکنون پیدا کردن راه خروج برای آنها، کار بسیار سخت و مشکلی است.

وی با بیان اینکه در این شرایط اقتصادی دغدغه دولت، اول ثبات و آرامش اقتصادی است گفت: ما می‌خواهیم اقتصاد کشور ما، دارای آرامش و ثباتی باشد. مردم نسبت به هفته آینده و ماه و سال آینده دلشان قرص باشد و نگرانی نداشته باشند. در این شرایط سخت، روزی نبود که در کشور دچار خاموشی یا قطعی آب و گاز شویم و یا بنزین و گازوییل نباشد.

روحانی اظهارداشت: افتخار دولت است که بگوید کشور را بدون نفت اداره می‌کند. سال گذشته حدود ۴۳ میلیارد واردات داشتیم ولی به همان میزان هم صادرات غیر نفتی داشتیم و کشور را بر اساس صادرات غیرنفتی اداره می کنیم که در تاریخ ایران سابقه نداشته است. اگر به تاریخ قبل از انقلاب بازگردید متوجه می‌شوید اگر یک زمان نفت نبود، چه می‌کردند؟ این را رصد کنید تا متوجه شوید که اتکا دولت‌های قبل از انقلاب به نفت چقدر بوده و پس از انقلاب چقدر شده است؟ زیرا در سال‌های گذشته زمانی بوده که ۴۰ تا ۵۰ درصد بودجه کشور متکی به نفت بود ولی در سال ۹۹ فقط۱۰ درصد بودجه کشور متکی به نفت بوده است.

رییس دولت تدبیر و امید با یادآوری اینکه در شرایط سخت کشور را اداره می کنیم و برای مشکلات بودجه طراحی لازم را انجام دادیم گفت:

دولت نمی‌خواهد از بانک مرکزی استقراض کند،. دولت قبلی ۵۰ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی برای مسکن استقراض کرد ولی ما به رغم برخورداری از این قدرت، دست خود را در این ۷ سال هیچ وقت به سوی بانک مرکزی دراز نکردیم و به دنبال پول پر فشار نبودیم.

رییس جمهوری به راهکارهای دولت برای درآمدزایی اشاره کرد و گفت: در چنین شرایطی برای اداره کشور باید اوراق منتشر می‌کردیم یا سهام یا نفت می‌فروختیم که هر سه کار در حال انجام است. ۵۷ هزار میلیارد اوراق خزانه از ابتدای سال در حال فروش است و هر جا که لازم باشد باز خواهیم فروخت و شیوه‌ای قانونی است. همچنین سهام دولتی هم در حال فروش است و خوشبختانه فروش سهام شرایط خوبی دارد زیرا معتقدیم اقتصاد باید به مردم واگذار شود.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه بازار بورس،‌ بازار خوبی است و دولت با تاکید به بانک مرکزی،‌ شورای بورس و وزیر اقتصاد همیشه خواستار مراقبت این بازار بوده عنوان کرد: البته این مراقبت انجام می‌شود ولی ذات بورس و اقتصاد به صورت خط مستقیم نیست بلکه شکستگی دارد ولی مهم این است که در طول سال این خط شکسته به سمت بالا باشد و دولت این خط را حفظ می کنیم. برای فروش نفت طرحی را در نظر گرفته شد و در سه قوه نیز این طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دولت این طرح را ۱۰۰ درصد به نفع کشور می‌داند و بهترین راه تامین مالی و بهتر از اوراق است. از طرفی این طرح تو دهنی به آمریکاست. زیرا آمریکا می خواهد نفت فروخته نشود ولی اگر روسای دو قوه دیگر حمایت و موافقت کردند،‌ طرح اجرایی آن را عملیاتی می کنیم. اگر هم موافقت نکردند پیگیر طرح‌های دیگر خواهیم شد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا خدمات بهداشتی زیادی به صورت رایگان به مردم ارائه شده، اظهار داشت: با کشورهای دیگر مقایسه کنید که برای مبارزه با کرونا چه میزان از آنها وجه نقد می گیرند؟ ولی دولت این خدمات را برای مردم و حتی اتباع بیگانه ساکن در کشور به صورت رایگان ارائه می‌دهد و بار کرونا بر دوش دولت است.

روحانی با بیان اینکه دولت در مبارزه با شیوع کرونا از نظر اقتصادی و تجهیزات، امکانات لازم را تامین می‌کند گفت:

برای همسان سازی حقوق بازنشستگان با همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی کارهای خوبی از اول مردادماه ۹۹ اجرایی شده است. همسان‌سازی حقوق ۳ و نیم میلیون نفر بازنشسته جامعه کارگری انجام شده و احکام آنها از امروز ۲۹ مردادماه اجرایی می شود. بر همین اساس بازنشسته‌هایی که ۳۰ سال سابقه داشتند و حداقل دستمزد آنها یک میلیون ۶۰۰ هزار تومان بود در همسان سازی حقوق این مبلغ به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تبدیل خواهد شد. بازنشستگانی که ۳۵ سال سابقه کار دارند حداقل دستمزد آنها از یک میلیون ۷۰۰ هزار تومان به مبلغ به ۳ میلیون می رسد. حتی حقوق بازنشسته هایی که ۲۵ سال سابقه کار داشتند تا ۸۰ درصد اضافه می شود.

روحانی با تاکید بر اینکه برای تحقق این هدف،‌ دولت ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام را به تامین اجتماعی واگذار کرد خاطرنشان کرد: مردم بدانند برای تحقق این هدف، دولت گام مهمی برای جامعه کارگری برداشته که بسیارارزشمند است و در زمینه‌های دیگر هر کاری لازم باشد در حد توانی که داریم انجام خواهیم داد.

رییس جمهوری گفت: البته ما می‌دانیم که زندگی مردم به سختی می‌گذرد ولی دولت به صورت شبانه روز به فکر کاهش این سختی‌ها است و ان شاء الله دشمن شکست خواهد خورد و این شرایط ماندگار نیست.

روحانی بیان اینکه انتقال و برگزاری کنکور به زمان دیگر می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند اظهار داشت: ممکن است در پاییز، آنفلوآنزا شیوع کند. پیش‌بینی اینکه تاخیر موجب بهتر شدن وضعیت می‌شود وجود ندارد. برگزاری کنکور با رعایت اصول بهداشتی است مانند مردم که با رعایت اصول بهداشتی به خرید می‌روند، بیرون می‌روند و مسافرت می‌روند. اینها اشکالی ندارد اما اکنون که بحث کنکور مطرح می‌شود، گویی آسمان به زمین می‌آید ولی ما با رعایت اصول بهداشتی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه توصیه، خواهش و تاکید من از وزرای علوم و بهداشت این است که تمام مراقبت‌ها در روز کنکور رعایت شود تصریح کرد: ما از نیروی انتظامی می‌خواهیم که به ما کمک کند. اجتماعات اگر نباشد، خود کنکور مشکلی ندارد. فضایی است که افراد با فاصله نشسته‌اند. مسئله اجتماع در ورود و خروجی است که اقوام و دوستان می‌آیند و می‌خواهند خداحافظی کنند و دعا بخوانند و در پایان کنکور بگویند آزمون چطور بود.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: همه باید مراعات کنند. این جوانان برای ما مهم هستند. اینها سرمایه کشور و مدیران آینده هستند. همه باید مراقبت کنیم تا کوچکترین مشکلی از ناحیه کنکور برای آنها ایجاد نشود.

روحانی با بیان اینکه عزاداری مقدس و کنکوربرای ما مهم است خاطرنشان کرد: جایی که بار مسئولیت بر دوش ماست، باید رعایت کنیم. صداوسیما نظارت کرده و به محل‌های امتحان سر زده و به مردم نشان دهد تا مردم اطمینان کنند. فاصله یک متر و هشتاد واقعا است. ان‌شاالله برگزاری عزاداری و کنکور مشکی ایجاد نکند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان