عزاداری نباید تعطیل شود | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 3:48

عزاداری نباید تعطیل شود

شماره: 10759
Aa Aa

احمد مروی گفته شور حسینی قرن‌هاست تعطیل نشده اما با فراز و نشیب‌هایی روبه‌رو بوده؛ ایجاد دوگانگی میان «عزاداری و سلامت» بسیار خطا است.

تولیت آستان قدس رضوی اعلام کرد؛
عزاداری نباید تعطیل شود

احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در جلسه شورای معاونان آستان قدس اظهار کرد:

متأسفانه امروز عده‌ای چه در خارج از کشور و چه در داخل به دنبال ایجاد دوگانگی میان «عزاداری و سلامت» هستند که امر بسیار خطایی است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه موضع آقای رئیس‌جمهور در خصوص برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار خوب بود تصریح کرد:

آنچه ما از فرمایشات و تدابیر مقام معظم رهبری می‌توانیم استنباط کنیم، این است که عزاداری نباید تعطیل شود اما باید سعی کنیم با ابتکارات و ابداعاتی ضمن رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی فضای عزاداری در کشور ایجاد شود.

وی با بیان اینکه شور حسینی قرن‌هاست که تعطیل نشده اما با فراز و نشیب‌هایی روبه‌رو بوده است اظهار کرد: حتی در دورانی که رژیم رضاخان با فشار بر مردم، مانع از برگزاری مجالس و مراسم عزاداری محرم می‌شد بازهم مردم مجالس عزای سیدالشهدا(ع) را برپا می‎کردند؛ اکنون نیز نباید عزاداری‌ها تعطیل شود، منتهی باید با توجه به اقتضاء و شرایط روز ضمن رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی اقامه شود.

مروی اضافه کرد: همان‌گونه که بین کسب‌وکار، فعالیت اقتصادی و اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دوگانگی وجود ندارد و اکنون بازار، کسب‌وکار و ادارت با رعایت دستورالعمل‌ها در حال فعالیت هستند در برگزاری مراسم عزاداری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز دوگانگی وجود ندارد اما باید با ابتکار، خلاقیت و نوآوری از روش‌هایی استفاده کرد که موارد بهداشتی در عزاداری‌ها به‌طور کامل اجرایی شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان