فیفا خواستار حضور هر چه سریع تر بانوان در ورزشگاه‌های ایران شد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 10:33

فیفا خواستار حضور هر چه سریع تر بانوان در ورزشگاه‌های ایران شد

شماره: 7939
Aa Aa

در نامه اینفانتینو آمده در بازی ایران و سوریه تعدادی از بانوان خواهان حضور در ورزشگاه توسط نیرهای امنیتی ساعت ها بازداشت شده اند.

با انتشار نامه‌ای اضطراری رییس کل فیفا؛
فیفا خواستار حضور هر چه سریع تر بانوان در ورزشگاه‌های ایران شد

رییس کل فیفا با انتشار نامه‌ای اضطراری از فدراسیون فوتبال ایران درخواست کرد تا مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ را با حضور زنان در ورزشگاه‌ها آغاز کند.

به گزارش اسپادانا خبر، جیانی اینفانتینو با انتشار نامه‌ای فوری به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد باید مراتب حضور بانوان در ورزشگاه‌های ایران هرچه زودتر فراهم شود. در متن این نامه که توسط رییس فیفا برای مهدی تاج نوشته شده، آمده است: «نوامبر سال گذشته سفر بسیار خوبی به تهران داشتم. در این اقامت کوتاه در ایران، فیفا روابط دوستانه خودش را تقویت کرد. می‌خواهم یک بار دیگر از شما بابت این پذیرایی دوستانه تشکر کنم. من واقعا احساس خوبی از حضور در مرحله برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا در تهران داشتم. در دیدار پرسپولیس و کاشیما، در یک دیدار تاریخی حاصر بودم. وقتی بعد از ۴۰ سال زنان ایرانی توانستند دوباره به ورزشگاه بیایند و از یک مسابقه فوتبال رسمی لذت ببرند. این یعنی بیش از هزار زن ایرانی توانستند تیم محبوبشان را در فینال لیگ قهرمانان آسیا تشویق کنند، در مهم‌ترین بازی فصل.

باید صادقانه بگویم که این تجربه، بدون شک، تاکنون یکی از مهمترین و شاخص ترین دستاوردهای من در سمت ریاست فیفا بوده است. به خصوص که به شخصه شاهد پیشرفت در وضعیت تضمین حضور بانوان برای حضور در ورزشگاه بودم. هیچ چیز برای من با اهمیت تر از این نیست من قصد دارم تشکر صمیمانه خودم را به شما و مسئولان مربوطه در این امر ابراز کنم که تلاش کردید این مهم اتفاق بیفتد و برای رسیدن به آن تلاش کردید.

این حقیقت که این گام های اولیه برداشته شدند و من شخصا شاهد آن بودم، من را بیشتر ناامید می‌کند که نتوانستم خاطرات مثبتش را در ذهنم حفظ کنم و بیش از این شاهد پیشرفت در این موضوع در بازی دوستانه میان ایران و سوریه باشم. جاییکه درهای ورود به ورزشگاه به روی هواداران خانم بسته بود و جاییکه تعدادی از بانوان خواهان حضور در ورزشگاه بودند و توسط نیرهای امنیتی ساعت ها بازداشت شدند! متاسفانه، مجبورم که بگویم این برخلاف قولی است که در مارس ۲۰۱۸ دکتر روحانی به ما داد. جاییکه به ما اطمینان داده شد که به زودی پیشرفت های مهمی در این زمینه حاصل خواهد شد.»

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان