قانون اساسی ایران مترقی ترین قانون اساسی دنیا است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 0:08

قانون اساسی ایران مترقی ترین قانون اساسی دنیا است

شماره: 15949
Aa Aa

هیچ قانون اساسی در دنیا پیدا نمی کنید که پنجاه فقیه نود روز بنشینند و روی آن این مدت بحث کنند| این نماز جمعه بهشت را تولید می کند.

سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران؛
قانون اساسی ایران مترقی ترین قانون اساسی دنیا است

سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با اشاره به سبک زندگی قرآنی و با استناد به آیاتی از سوره حشر اظهار داشت:

باید برای خدا حریم نگه دارید و ببینید برای فردای ابدیتان چه پیش فرستادید.

به گزارش اسپادانا خبر، وی ادامه داد:

در بین مفاهیم اخلاقی اسلام هیچ مفهومی جامع تر از مفهوم تقوا نیست. تقوا یعنی حریم نگهداشتن برای خداوند در تمامی عرصه ها اعم از فردی اجتماعی سیاسی اقتصادی.

خاتمی اضافه کرد: 

روحیه ستم ستیزی روحیه ای است که خوشبختانه بعد از ۴۰ سال در جان مردم زنده است به همین دلیل است که شعار مرگ بر آمریکای مردم باقی مانده است.

وی با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی گفت:

قانون اساسی قاعده مستحکم نظام انقلاب اسلامی است که تمدن عظیم اسلامی را می‌توان بر آن نهاد. عمل به قانون اساسی را علاج دردهای اساسی کشور  است و هر امری که تخلف از قانون اساسی محسوب شود تخلف از اصل صحیح حرکت انقلابی مردم است بنابراین تخلف از قانون اساسی با انقلابی‌گری سازگار نیست. این قانون اساسی مترقی ترین قانون اساسی در دنیا است و یک قانون معمولی نیست. هیچ قانون اساسی پیدا نمی کنید که پنجاه فقیه نود روز بنشینند و روی آن این مدت بحث کنند. این قانون آیین نامه مردم سالاری دینی است. هم حاکمیت اسلامی و هم ولایت فقیه و هم جمهوریت را دارد. قانون مداری یک تلکلیف و وظیفه است. کسی که از قانون عبور کند خود محور است و جایی برای خودمحوران در قانون اساسی نیست. میثاق بین مردم و حاکمیت این قانون اساسی است و با پاسداشت عملی این قانون می توان این قانون را حفظ کرد.

امام جمعه تهران ادامه داد: 

از سال ۳۲ تا امروز شرارت آمریکا دهها برابر و از نفوذ آن البته کاسته شده است. در هرجای دنیا و در هر جنایتی پای آمریکا دیده می شود. این قلدر خودش را کدخدای عالم می‌داند و امروز باید فریاد ملت پرخروش تر باشد.

خاتمی گفت:

هیئتی باتجربه برای مذاکره رفته اند. مواضع این هیئت مشخص است و مواضع ضدآمریکایی خود را در قول و عمل نشان داده اند. یک کلمه به این مذاکره کنندگان که پاره تن ملت هستند می گویم، این همان حرف خود آنها است. این ملت به چیزی به غیر از لغو همه تحریمها تن نخواهد داد.

او با تشکر از دولت رئیسی ادامه داد:

احساس می کنم که روزهای پایانی ویروس منحوس کرونا است.

خاتمی اظهار کرد:

این نماز جمعه بهشت را تولید می کند. این تجسم عمل است. گناه جهنم را تولید می کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان