قوه قضاییه ایران وقف دماوند را فضاسازی خلاف واقع خواند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 10:11

قوه قضاییه ایران وقف دماوند را فضاسازی خلاف واقع خواند

شماره: 10766
Aa Aa

اسماعیلی گفته بعد از ۴۵ کیلومتر از دماوند مرتعی است که به نام پهلوی صادر شده بود اما با اعتراض مرتع داران باطل شد و مرتع داران آن را وقف کردند.

با اعلام سخنگوی قوه قضاییه؛
قوه قضاییه ایران وقف دماوند را فضاسازی خلاف واقع خواند

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود گفت:

فضاسازی خلاف واقع نسبت به قله دماوند شده است. در حالی که در ماه گذشته سند رسمی و کاداستری قله دماوند با مساحت هزار و ۸۱ هکتار از منابع طبیعی و از این قله و کوه سرافراز دماوند توسط سازمان ثبت اسناد صادر و تحویل دولت شد و به نمایندگی دولت تحویل منابع طبیعی شد. کسانی که دنبال فضاسازی بودند متاسفانه با یک خبر غلط این موضوع را اعلام کردند که بخشی از دماوند در قالب وقف به دیگران واگذار شده است در حالی که سند به نام دولت صادر شده و سند کاداستری و دقیق است  و تحویل منابع طبیعی شده است.

به گزارش اسپادانا خبر، وی با بیان اینکه سندی که برای دماوند صادر شده مشمول کوهپایه‌ها هم می‌شود گفت: بعد از ۴۵ کیلومتر از دماوند مرتعی است که در یک زمان به نام پهلوی صادر شده بود اما با اعتراض مرتع داران باطل شد و مرتع داران این زمین را وقف کردند و قبل از کاداستر برای این قسمت سند وقفی صادر شده بود و مقرر شده است که هیأت عالی نظارت ثبت ورود کند چرا که سند سنتی است.

وی در پاسخ به سوالی درباره دستگیری دو تبعه سوئد گفت: اصل موضوع صحت دارد و دو نفر از اتباع کشور سوئد به جرم قاچاق مواد مخدر و در حالی که محموله‌های مواد مخدر داشتند توسط ضابطین قضایی دستگیر شده‌ند. پرونده در فرایند رسیدگی است. این افراد در بازداشت به سر می برند و برابر ضوابط و مقررات قانونی که در مورد بازداشت اتباع خارجه است از طریق وزارت خارجه بازداشت اتباع را به دولت و به سفارت آنها اعلام کردیم و آنها می توانند از امتیازات سایر زندانیان مانند ملاقات برخوردار شوند. هنوز دادگاه رای صادر نکرده و منتظریم که دادگاه رای خود را صادر کند.

غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به این سوال که بیش از ۴۰ روز است که از اعتراض کارگران هفت تپه می‌گذرد آیا قوه قضائیه به این موضوع ورود می‌کند؟ گفت:

قوه قضائیه همه تدابیر خودش را به کار گرفته است تا حقوق کارگران استیفا و شرکت پابرجا بماند. در این برهه نباید تعطیل شود. خبری که داریم این است که اکثر کارگران مشغول به کار هستند. به مدیران توصیه می‌کنیم این موضوع را در نظر بگیرند، این موضوع در فرایند قانونی در حال رسیدگی است. هم موضوع تخلفات مدیران شرکت و هم خصوصی سازی شرکت در حال پیگیری است. با این وضعیت فکر می‌کنم آینده خوبی را برای شرکت رقم خواهد زد. پیگیری‌ها ادامه دارد و تا حل مشکلات هفت تپه ادامه دارد.

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان