لاریجانی و هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 22:26

لاریجانی و هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدند

شماره: 13501
Aa Aa

رئیس پیشین مجلس می گوید اداره کشور از مسیر عقل و حکمت خارج شده| رئیس شورای شهر تهران هم گفته چاره ای جز تمکین به شورای نگهبان نیست.

با حضور در محل وزارت کشور ایران؛
لاریجانی و هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدند

علی لاریجانی، رییس پیشین مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ثبت نام کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، او در جمع خبرنگاران گفت:

سوال مهم در کشور این است که مساله امروز ایران چیست؟ قبل از این که پاسخ این سوال را بدهم باید بگویم بدلیل پیچیدگی موضوع و چند بعدی بودن آن ساده لوحی است که فکر شود با چند اقدام نمایشی پوپولیستی مساله قابل حل است و یا کلید جادویی وجود دارد و یا با سوپرمن بازی می‌توان به راه حل رسید. سعدی شیرازی می‌گوید سه چیز پایدار نماند مال بی تجارت، علم بی بحث و ملک بی‌سیاست.

او گفت:

چرا امروز وضع چنین است؟ چون عده ای اداره کشور از مسیر حکمت و عقل خارج کرده اند و با سوار شدن بر موج احساسات و با پناه بردن به مسیر های انحرافی و یا فراموشی از آرمان‌های امام هزینه های گزافی را برای زندگی مردم ایجاد کرده اند و با صدای بلند همبستگی ملت را مخدوش کردند و به تعبیر شهید مطهری فرصت طلبان انقدر تند و افراطی شعار می دهند تا انقلابیون را کنار بزنند.

رییس پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت من ادامه دولت روحانی نیست، گفت:

طولانی شدن حل مسال پیچیده بین المللی و منطقه ای به زندگی مردم لطمه می زند. هدف اصلی سیاست خارجی کشور باید تسهیل روابط خارجی در جهت توسعه اقتصادی کشور باشد. جهش تولید و پرش اقتصادی داخلی نیازمند باثبات سازی و تعادل در صحنه بین المللی است نه هرروز با اقدامی مساله جدید ایجاد کنیم که هزینه آن را مردم در زندگی خود بدهند. اداره کشور نباید در دست افراطیون و سازشکاران قرار بگیرد. ملت و افراد رای می‌دهند که هر نوع مشکلات نظیر مسایل پیچیده بین المللی را حل کند نه آن که درباره آن روضه خوانی سیاسی کنند و نه این که با طرح مسایل فرعی افزایش مشکلات ملت نردبانی برای هوس‌های سیاسی پوپولیستی خود کنند.

وی با تاکید بر اینکه صحنه بین المللی با شعارهای تند غریزی آرام نمی گیرد، تصریح کرد:

رونق مدیریت صحنه بین المللی و انقلابی عمل کردن در این مقطع آن است که وجوه بلوکه شده ملت ایران را از دست کشورها در بیاوریم و نه این که در داخل شعار دهند و ما نفت را با زحمت بفروشیم ولی پول آن در حساب‌های خارجی بلوکه شود.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران نیز با حضور در محل وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

او در جمع خبرنگاران اظهار داشت:

جامعه در وضع دشواری قرار دارد و معیشت و تبعیض زندگی بخش مهمی از مردم را مختل کرده است در حالی که ایران دارای منابع زیادی است. شرایط امروز ایران شبیه به پایان جنگ تحمیلی هست و البته از نظر زیرساخت‌ها و ظرفیت تولید به مراتب وضع بهتری داریم ولی به لحاظ سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی با وضع بدتری مواجه هستیم. برنامه من با عنوان دولت رفاه و عدالت عرضه شده وهدف آن رفتن به سمت رفاه است. در کوتاه مدت باید به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشیم و در بلند مدت به رشد مناسب مردم ایران برسیم. جامعه ایران در وضع دشواری قرار دارد و شرایط سخت اقتصادی، معیشت و تبعیض زندگی بخش مهمی از مردم را مختل کرده است درحالی که ایران برخوردار از منابع خدادای است و سرمایه های انسانی زیادی دارد. برنامه‌ای که آماده کردم در معرض داوری قرار خواهم داد. این برنامه با عنوان «دولت رفاه و عدالت» عرضه شده و هدف آن رفتن به سمت رفاه و مبارزه با تبعیض و فساد است.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد:

باید به آنچه شورای نگهبان می‌گوید تمکین کنیم و البته چاره‌ای جز این نداریم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان