لغو تمامی تحریم‌ها گام ضروری‌ احیای برجام است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 6:59

لغو تمامی تحریم‌ها گام ضروری‌ احیای برجام است

شماره: 13139
Aa Aa

جلسه آتی کمیسیون در سطح معاونان در وین برگزار شده و رایزنی‌های فنی و تخصصی جهت تهیه و ارائه فهرست اقدامات ادامه خواهد یافت.

دومین جلسه حضوری کمیسیون مشترک‌ برجام؛
 لغو تمامی تحریم‌ها گام ضروری‌ احیای برجام است

دومین جلسه حضوری هیجدهمین نشست کمیسیون مشترک‌ برجام برگزار شد. 

ارائه گزارش رایزنی‌های فنی صورت‌ گرفته در جلسات گروه‌های کارشناسی «لغو تحریم» و «هسته‌ای» مهم‌ترین دستورکار این نشست بود. 

به گزارش اسپادانا خبر، نمایندگان اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده‌های جلسات کارشناسی، نتیجه رایزنی‌های کارشناسان ایران و کشورهای ۱+۴ را به اعضای کمیسیون مشترک گزارش دادند. 
 
سیدعباس عراقچی، رئیس هیات ایران در این نشست ضمن تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران جهت ادامه تعاملات جدی گفت:

این امر منوط به مشاهده اراده سیاسی و جدیت در طرف های مقابل است و در غیر این صورت دلیلی برای ادامه مذاکرات وجود نخواهد داشت. لغو تمامی تحریم‌های آمریکا که در دوران رئیس‌جمهوری گذشته آن کشور وضع شده‌اند، گام ضروری‌ برای احیای برجام بوده و تنها پس از راستی‌آزمایی لغو این تحریم‌ها ایران آمادگی دارد تا اقدامات جبرانی خود را متوقف نموده و به اجرای کامل برجام بازگردد. 

«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نیز در توییتی ضمن اعلام پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین از حاصل شدن پیشرفت اولیه در گفت‌وگوها خبر داد

در پایان این جلسه، توافق شد جلسه آتی کمیسیون در سطح معاونان در روز چهارشنبه آتی در وین برگزار شود و بلافاصله در چارچوب گروه‌های کارشناسی، رایزنی‌های فنی و تخصصی به صورت فشرده جهت تهیه و ارائه فهرست اقداماتی که باید از سوی‌ همه طرف‌ها در حوزه رفع تحریم و اقدامات هسته‌ای برای احیای برجام صورت گیرد، ادامه یابد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان