ما تکالیفی از جانب خداوند داریم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 19:12

ما تکالیفی از جانب خداوند داریم

شماره: 16250
Aa Aa

توان نظامی و موشکی و دریایی ما قابل مقایسه با آمریکا نیست اما دور نیست روزی که ما آمریکا را تهدید به تحریم کنیم| وضع کشاورزی و فرهنگی ایران در شان ملت نیست.

علی فدوی، جانشینن فرمانده کل سپاه؛
ما تکالیفی از جانب خداوند داریم

علی فدوی، جانشینن فرمانده کل سپاه در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت:

نظام اسلامی و مردم انقلابی قاعده‌ای که مربوط به دستور خداوند است را انجام دادند وگرنه یکی از این توطئه‌ها دودمان کشور را به باد می داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از جماران، او ادامه داد:

ما تکالیفی از جانب خداوند داریم که خداوند بر اساس آن نتیجه را رقم می زند.

وی ادامه داد:

اوباما رئیس جمهور آمریکا اقرار کرد که به دنبال براندازی نظام سوریه بودند ولی چون ایران نخواست موفق به این کار نشدند. نمونه این مسائل بسیار و حاصل نگاه خداوند است وگرنه توان نظامی و موشکی و دریایی ما قابل مقایسه با آمریکا نیست. بودجه نظامی یک سال آمریکا ۸۰۰ میلیارد دلار است. خلق چنین حماسه‌هایی و به چالش کشیدن آمریکا با وضع اقتصادی ما مطابق نیست و نتیجه نگاه خداوند است. 

فدوی با انتقاد از اینکه از تمام ظرفیت ها برای بهبود شرایط کشاورزی، اقتصادی و سایر پتانسیل استفاده نشده گفت:

آیا وضع کشاورزی ما در شأن ملت ماست؟ ما یکی از قدیمی ترین تمدن ها هستیم که جزو اولین کشاورزان جهان بوده اند و اما شرایط کشاورزی خودمان خوب نیست. ما بالاترین بهره‌وری از منابع آب را از گذشته داشته‌ ایم و قناتی داریم که ۳ هزار سال بهره وری دارد که نشان از تدبیر و تخصص ایرانیان از گذشته دارد. ولی مشکلات موجود در این حوزه ها نشانگر بی تدبیری مسئولان وقت است. چرا باید مشکلات به گونه‌ای باشد که مردم شریف اصفهان با بیش از ۲ هزار شهید به خاطر موضوعات ابتدایی معترض شوند تا زمینه‌ای برای سو استفاده دشمنان باشد در حالی که توانمندی‌های ما انقدر زیاد است که می‌توانیم بر هر مشکلی غلبه کنیم.

وی ادامه داد:

در سپاه لازم بود وارد موضوعاتی شویم که قبلا زمینه‌ای در آنها نداشتیم و ظرف مدت کمی به احاطه و کفایت در آن مورد رسیدیم و به تولید رسیدیم زیرا ما نیروی انسانی با بهره هوشی بسیار بالا در همه امورات داریم. ما در تقابل نظامی با خبیث ترین دولت‌های عالم موفق بوده ایم و بنابراین سریعتر می‌توانیم در مسائلی چون کشاورزی به تراز مثبت برسیم. دشمنی ها تا وقتی به قله علم نرسیده ایم ادامه دارد ولی بعد از آن دیگر دشمن ناامید می شود. ما باید تکالیف فردی و جمعی مان را به اقتضای تخصص انجام دهیم. 

وی بیان کرد:

اوضاع فرهنگی ما در شان یک کشور مسلمان نیست زیرا به تکالیف خود درست عمل نکرده‌ایم. 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت:

همانطور که اکنون دشمن ما را تهدید به حمله نمی‌کند و نگران اقدامات ایران در مقابل مستکبرین هستند دور نیست روزی که ما آمریکا را تهدید به تحریم کنیم. این موضوع زمانی به وقوع می‌پیوندد که روی قاعده و قانون درست حرکت کنیم ما اگر با همان قاعده انقلاب پیش برویم می توانیم سریع به مراحلی برسیم که آمریکایی‌ها را تحریم کنیم ولی هنوز به روال مناسب حرکت نکرده‌ایم و نتیجه نگرفته ایم. 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان